Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@02:09:45 GMT

چین فروش اپل را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۳۷۱

خرداد: به دنبال افزایش تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، دادگاهی در چین فروش و واردات گوشی اپل به این کشور را ممنوع کرد.
به گزارش ایرنا، به نقل از رویترز، با شکایت شرکت مخابراتی کوالکام از اپل به علت نقض ثبت اختراع تراشه‌های این کمپانی و نصب در آیفون، دادگاه چین فروش و واردات هرگونه گوشی‌های اپل را ممنوع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممنوعیت جدید شامل حال آیفون 10 اس، 10 اس مکس و 10 آر نمی‌شود. در زمان انتشار این خبر مدل‌های آیفون 7، 7 پلاس، 8 و 8 پلاس شامل این ممنوعیت هستند، همچنان روی سایت اپل در چین به فروش می‌رسند و مدل‌های 6 اس، 6 اس پلاس و آیفون ایکس از پیشخوان فروشگاه اپل جمع‌آوری‌شده است.چین، هنگ گنگ و تایوان بزرگ‌ترین بازار فروش گوشی‌های اپل را به خود اختصاص داده و در مجموع یک پنجم از فروش 265 میلیارد دلاری اپل در این کشورها صورت گرفته است.به گزارش ایرنا بعد از بازداشت مدیر مالی هوآوی، دولت چین کشورهای آمریکا و کانادا را به تبعات سخت این اقدام تهدید کرد.در همین راستا بعد از بازداشت خانم منگ وانژو مدیر مالی هوآوی، این شرکت بزرگ چینی کارمندان خود را برای خرید گوشی اپل مورد تهدید قرارداد.به گزارش استار آنلاین، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هوآوی طی بیانیه‌ای از کارکنان خود خواسته تا در سه سال آینده از خرید هر گونه گوشی اپل خودداری کنند در غیر این صورت مورد تنبیه شدید شرکت قرار خواهند گرفت.شرکت هوآوی همچنین در تاریخ ششم دسامبر طی نامه‌ای عمومی به تمام شرکت‌های زیر مجموعه خود در جهان، سیاست‌های آمریکا علیه چین را مورد انتقاد قرار داد و از عموم مردم برای حمایت از این شرکت در ادامه روند مقابله با آمریکا درخواست همیاری کرد. برچسب ها: چین ، فروش اپل ، ممنوع

منبع: خرداد

کلیدواژه: چین فروش اپل ممنوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)