Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@16:53:49 GMT

رأی الیوم: اسرائیل فریب می‌دهد و فرار می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۴۱۴

رأی الیوم: اسرائیل فریب می‌دهد و فرار می‌کند

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، روزنامه فرامنطقه ای «رأی الیوم» در مقاله‌ای نوشت؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سعی می کند از شکست ها در جبهه های مختلف فرار کند. به نوشته روزنامه نامبرده، یکی از ابزارهایی که نتانیاهو در سال های گذشته بحران کابینه استفاده کرده، تمسک به این است که روابط این رژیم با کشورهای عربی عادی شده و این مساله دستاوردهای مجانی برای اسرائیل به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 نتانیاهو اکنون با چالش های خطرناکی از سه طرف روبرو است، اول جنوب لبنان که در این منطقه توان موشکی حزب الله و تجربه نظامی آن بیش از پیش افزایش یافته است، دوم، از طرف سوریه که ارتش آن با کمک ایران در حال پیروزی در سوریه است و سوم، از سوی نوار غزه و کرانه باختری که در آنها مقاومت مسلحانه افزایش یافته است.

 

خطرناکترین چیزی که نتانیاهو مد نظر دارد، به حاشیه رانده شدن مساله فلسطین و عادی شدن روابط با کشورهای عربی است.

 

روزنامه نامبرده ابراز تأسف می کند که دولت های عربی در دام عادی سازی روابط با نتانیاهو بطور مجانی افتاده و از مهم ترین مساله به حق عربی- اسلامی دست شسته اند. برخی کشورهای عربی و رژیم اسرائیل اینطور القا می کنند که آنها را در برابر ایران حفظ می کنند و افکار آنها را مملو از ترس و وحشت می کنند، اما اقدامات آنها همه خلاف ادعا است.

 

این روزنامه در نهایت با هشدار به سران کشورهای عربی از تبعات عادی سازی با رژیم صهیونیستی می‌نویسد: استفاده نتانیاهو از مساله عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی نگاه ها را از بحران های داخلی و خارجی منحرف نمی کند، بلکه این بحران ها را به شکلی به دیگران منتقل خواهد کرد، بخصوص در شرایطی که کشورهای شاهد موج اعتراض های مردمی هستند، همانند آنچه در فرانسه و اردن روی می دهد. حکام عرب نباید خود را به دور از این «سونامی» بدانند.

 

گفتنی است، حدود هفتاد سال از تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین و غصب این سرزمین و آواره کردن میلیون‌ها فلسطینی می‌گذرد. در این مدت رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن هزاران فلسطینی قسمت‌های وسیعی از لبنان و سوریه را نیز به اشغال خود در آورد که در دههه‌های اخیر با مقاومت مردمی حزب الله لبنان مجبور شد لبنان را ترک کند.

 

این رژیم همچنان به تنش آفرینی در این منطقه ادامه می‌دهد که آخرین طرح این رژیم ایجاد داعش و تسلط آن بر سوریه با کمک آمریکا بود که با شکست مواجه شد. این طرح در راستای تضعیف مقاومت علیه سلطه‌گری رژیم صهیونیستی صورت گرفت. هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود با عنوان "گزینه‌های دشوار" اذعان کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه بود.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رأی الیوم داعش نتانیاهو اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض