Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@14:20:20 GMT

راه‌اندازی اولین تراموای کشور در رشت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۵۸۹

ساعت24-مدیر کل دفتر حمل ونقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری‌ها آخرین وضعیت تراموای رشت را تشریح کرد.


حسین رجب صلاحی با بیان اینکه رشت اولین شهر کشور است که تراموا در آن راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها با حساسیت بیشتری فرآیند انتخاب مشاور و انجام مطالعات این پروژه را در نظر دارد و براساس آن مشاور بهرو پس از انجام مناقصه به عنوان مشاور طرح انتخاب شد که در حال اجرای طرح مطالعاتی تراموا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر حمل ونقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها با اشاره به اینکه مشاور پروژه چندماهی است فعالیتش را آغاز کرده و این پروژه در حال مطالعه اولیه است، گفت: جلسات متعددی با مدیران استانی و شهری رشت برگزار شد که براساس اطلاعات اولیه اجرای این پروژه حدودا 250 میلیون یورو هزینه دارد.

وی ادامه داد: طول مسیر مطالعه شده در شهر رشت برای اجرای خطوط مترو 16کیلومتر به صورت رفت و برگشت است که در صورت اجرای آن حجم زیادی از ترافیک شهری کاهش می یابد.

رجب صلاحی در پایان اظهار کرد: بر اساس قانون حمایت از سامانه حمل ونقل ریلی دولت 50 درصد هزینه های مترو در شهرها را تقبل و از طرق مختلف به شهرها کمک می کند. بر همین اساس به شهرداری رشت پیشنهاد داده شده که بحث تامین واگن تراموا را از طریق قانونی و از محل اعتبارات دولتی پیگیری کند تا بتوان نسبت به اجرای عملیات عمرانی و تامین برخی تجهیزات شهری مورد نیاز  این پروژه در اسرع وقت امیدوار بود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم

به نقل از شهرداری قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی با اشاره به بهسازی روکش آسفالت و لکه‌گیری آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) اظهار داشت: اجرای پروژه روکش آسفالت میدان شهید بقایی و خیابان اطراف آن اجرایی شد.

وی هزینه اجرای این پروژه را ۹ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: روکش آسفالت در ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع از آرامستان بهشت معصومه (س) قم انجام شد.

به گفته مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، لکه‌گیری آسفالت در معابر آرامستان بهشت معصومه (س) نیز با هدف افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان و خانواده متوفیان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ متر لوله‌گذاری با اعتبار ۵ میلیارد ریالی به‌منظور هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی اجرایی شد، مطرح کرد: زه کشی نیز در راستای هدایت آب‌ها و نزولات آسمانی هفته گذشته انجام‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان