Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، زندگی در روستاها و جنگل ها جذابیت های خاص خود را دارد، اما زندگی شهری تاثیرات خاصی نه تنها بر انسان ها، بلکه بر حیوانات دارد و باعث می شود آنها برای جلب نظر جنس مخالف بیشتر تلاش کرده و در مقایسه با جانورانی که در محیط های غیرشهری زندگی می کنند بیشتر تلاش کرده و به روش های پیچیده تری متوسل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان می گویند رقابت میان جنس مذکر حیوانات مختلف در شهر برای جلب نظر جنس مخالف جدی تر و پیچیده تر است و تحقیقاتی که در این زمینه بر روی گونه ای از قورباغه ها صورت گرفته نشان می دهد که آنها در صورت زندگی در شهر برای جلب توجه قورباغه های ماده جذاب ترین و بهترین صدای ممکن را از گلوی خود خارج می کنند. اما آنها زمانی که در روستاها و جنگل های اطراف آنها زندگی می کنند برای جلب توجه جنس ماده تا بدین حد تلاش نمی کنند.

پژوهش مذکور که در دانشگاه Vrije آمستردام انجام شده حاصل تحقیق در ۱۱ منطقه روستایی و نیز ۱۱ منطقه شهری است. محل انجام این پژوهش کانال پاناما بوده است.

محققان با ضبط اصوات قورباغه های مذکر túngara که عمدتا در قاره آمریکا زندگی می کنند و تجزیه و تحلیل آنها به این نتیجه رسیده اند. آنها می گویند آوازهای قورباغه های مذکر شهری برای جلب نظر جنس مونث در مقایسه با قورباغه های مذکر روستایی طولانی تر هم هست.

به نظر می رسد علت اصلی این تلاش مضاعف آن است که تعداد قورباغه های مونث ساکن در شهرها کمتر از تعداد آنها در روستاهاست. البته علت این مساله هنوز مشخص نشده است. بنابراین قورباغه های مذکر باید برای جلب نظر این تعداد محدود قورباغه بیشتر تلاش کنند.

کد خبر 4482224

منبع: مهر

کلیدواژه: عشق قاره آمریکا قورباغه مکران هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • عکسی از استایل متفاوت جمیله علم‌الهدی در پاکستان
  • (عکس) چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید
  • کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • (ویدیو) گل متفاوت سردار آزمون به بولونیا
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی