Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حاجی بابایی پیش از ظهر سه شنبه ضمن بازدید از دو پروژه شرکت آب و فاضلاب روستایی در مسیر گردشگری امام زاده محسن و روستای دهپیاز با اشاره به اینکه روستای دهپیاز از بزرگترین روستاهای بخش مرکزی است، گفت: با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده تاسیسات فاضلاب روستای دهپیاز با ۱۶ کیلومتر اجرایی شود که خوشبختانه سال گذشته اجرای پروژه مذکور مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا کنون ۸ کیلومتر ازشبکه سازی عملیاتی شده و  ۸ کیلومتر باقی مانده نیز طی ماههای پیش رو اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه مذکور روستای دهپیاز جمعیتی حدود ۵ هزار نفر از تاسیسات زیرساختی فاضلاب برخوردار می شوند؛ عنوان کرد: برخورداری از این گونه خدمات، حق طبیعی مردم است.

حاجی بابایی ضمن تقدیر از متولیان اجرای پروژه، خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های اجرا شده دراین منطقه عملیاتی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات منطقه گردشگری امام زاده  محسن نبود تاسیسات فاضلاب در این منطقه است، گفت: درراستای رفع مشکل مذکور، با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی، پروژه ایجاد خط انتقال فاضلاب مسیرگردشگری امام زاده محسن به مریانج  در حال اجرااست که این پروژه پروژه ای ملی و استانی می باشد.

وی افزود:کار اجرایی پروژه مذکور آغاز شده و در رابطه با اتصال تاسیسات فاضلاب به شهر همدان نیز مباحثی مطرح شد که خوشبختانه با در مسیر اجرایی مشکل خاصی نخواهیم داشت.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تعریف چهار منطقه گردشگری برای شهر همدان، گفت:یکی از این مناطق، مسیر دو روستای چشین و ابرو است که به دلیل وضعیت بسیار بد مسیر شاهد تصادف و مشکلات بسیاریدر این محدوده بودیم.

وی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات مذکور پیگیری های لازم به انجام رسید و خوشبختانه پروژه های عظیمی به منظور رفع حوادث ترافیکی محدوده مذکور درحال اجرا است و برهمین اساس پیمانکاران از دیروز به صورت عملیاتی وارد فاز اجرایی کار شدند.

 در ادامه مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با اشاره به اینکه پروژه ایجاد خط انتقال فاضلاب مسیرگردشگری امام زاده محسن در ۳ فاز عملیاتی خواهد شد، گفت: در حال حاضر فاز نخست این پروژه در حال اجرااست و هم اکنو با ۵۰ درصد از کار در فاز یک به اتمام رسیده.


کمال حسنی با اذعان به اینکه در فاز نخست چیزی در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به منظورمطالعه و اجرا تخصیص یافته است، اظهار کرد:پیش بینی میشود اجرای پروژه مذکور در هر ۳ فاز نیازمند تخصیص ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

وی با این توضیح که با اجرای فاز نخست پروژه؛ بخشی از خط انتقال فاضلاب از سولان تا مریانج اجرایی میشود، عنوان کرد: همزمان با عملیاتی شدن پروژه در سه فاز مذکور؛ ۴ روستای موییجین، توییجین، ورفجین و سولان با جمعیت ۸ هزار نفر تحت پوشش شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب قرار می گیرند.
حسنی همچنین ضمن اشاره به پروژه در حال اجرا در روستای دهپیاز نیز گفت:در این پروژه، بانک توسعه اسلامی به عنوان کارفرما وارد کار شده و قرار است با اتمام کار؛ ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت روستای دهپیاز از خدمات جمع آوری و خط انتقال فاضلاب برخوردار شوند.

کد خبر 4482242

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از شناسایی و جمع‌آوری ۱۰ رشته انشعاب غیرمجاز خانه باغ و کارگاه «بچینگ بتن» در شهرک پشت فرودگاه ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انشعاب‌های غیرمجاز یکی از دلایل مهم آسیب به شبکه آبرسانی و افت فشار آب در مناطق مختلف شهری و روستایی به شمار می‌رود.

وی افزود: بر این اساس شرکت آبفای استان، تمام توان و ظرفیت خود را برای برخورد با هرگونه بهره‌برداری غیرقانونی و غیرمجاز در تمام بخش‌ها با هر نوع کاربری به کار گرفته است تا ضمن صیانت از حقوق سایر مشترکان، بتواند خدماتی مطلوب به مردم استان ارائه کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خاطرنشان کرد: در همین راستا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری هشت رشته انشعاب غیرمجاز مربوط به خانه باغ‌های پشت فرودگاه ایلام و دو رشته در کارگاه بچینگ که از آب شرب به صورت غیر مجاز استفاده می‌کردند، اقدام شد.

محمدی اضافه کرد: مشترکان در صورت مشاهده انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب از طریق تماس با مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) و افراد سایر شهرستان‌ها با تلفن گویای حراست آبفای ایلام (۲۲۳۰۱۴۱_ ۰۸۴۳) یا تماس با آبفای شهرستان خود، مانع تضییع حقوق همه مردم و تحقق عدالت اجتماعی در محدوده شهر و روستای خود شوند.

وی گفت: استفاده از انشعاب آب غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب، باعث بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات خواهد شد.

شهر ایلام ۹۲ هزار مشترک آب و حدود ۷۷ هزار مشترک فاضلاب دارد. تأسیسات تولید بتن آماده به عنوان «بچینگ» یا «بچینگ بتن» شناخته می‌شوند.

کد خبر 747178

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم/ انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی