Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@04:41:06 GMT

امکان مذاکره مجدد درباره برگزیت وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۱۰۰۷

امکان مذاکره مجدد درباره برگزیت وجود ندارد

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا به اظهارات «ترزا می» نخست‌وزیر برینانیا مبنی بر بخ تعویق انداختن رای‌گیری برگزیت (طرح خروج  بریتانیا از اتحادیه اروپا ) در پارلمان بریتانیا واکنش نشان داد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یونکر امروز سه‌شنبه گفت که امکان مذاکره مجدد درباره برگزیت وجود ندارد و باید درباره این توافق روشنگری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون اروپا گفت: «توافقی که ما به دست آورده‌ایم، بهترین توافق و تنها توافقی است که می‌توان به آن رسید و امکان مذاکره مجدد درباره آن نیست. البته این امکان وجود دارد و از چنین امکانی باید هوشمندانه بهره‌برداری شود  و این اقدام به معنای روشنگری بیشتر و ارائه تفاسیر بیشتر (درباره برگزیت) است.»
«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا هم شامگاه دوشنبه اعلام کرد که هرگز مذاکره مجدد بر سر توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را نمی‌پذیرند.

 شبکه خبری دویچه‌وله هم گزارش داد که  ترزا می به منظور حفط توافق برگزیت سفرهایی در اروپا خواهد داشت وی برای دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به برلین می‌رود .همچنین ملاقات با «مارک روته» نخست‌وزیر هلند از دیگر برنامه‌های سفر  ترزا می اعلام شده است.

می  در نظر دارد تا در نشست آتی اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت کند تا درباره نگرانی‌های  نمایندگان پارلمان کشورش با دیگر مقامات اروپایی تبادل‌نظر کند.

در این مورد نخست‌وزیر انگلیس دیشب در پارلمان گفت: «من همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا تضمین‌های بیشتر به دست آید...و با آنها درباره نگرانی‌های مشخصی که اینجا بیان شده است، رایزنی خواهم کرد.»

نخست وزیر انگلیس دوشنبه شب در سخنرانی در پارلمان  این کشور از تعویق رای گیری  توافق برگزیت خبر داد و گفت که رای گیری برنامه ریزی شده درباره برگزیت در پارلمان این کشور که قرار بود امروز سه شنبه انجام شود را به تعویق انداخته است. این اقدام در شرایطی صورت گرفت که «ترزا می» پیشتر  به نمایندگان پارلمان درباره پیامدهای حمایت نکردن از برگزیت هشدار داده بود. و گفته بود که اگر از طرح موجود حمایت نشود، امکان اینکه بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک نکند، بسیار زیاد خواهد بود، ضمن اینکه امکان دارد که «جرمی کوربین» به قدرت برسد.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، همه شواهد دال بر شکست کامل ترزا می در رای گیری روز سه‌شنبه داشت، اما تعویق این رای گیری نیز تحقیری تازه برای نخست وزیر انگلیس محسوب می‌شود.

این در حالی است که  قانونگذاران حزب محافظه کار و حزب کار انگلیس اعلام کرده‌اند از طرح برگزیت حمایت نخواهند کرد.دیروز همچنین دیوان دادگستری اروپا (ECJ) به بریتانیا مجوز داد تا به صورت یک جانبه برگزیت را اجرا نکند. بر طبق رای این نهاد قضایی، لندن می‌تواند بدون اینکه  شرایط عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تغییر کند، چنین اقدامی را صورت دهد و بر خلاف بند 50 پیمان لیسبون که شرایط خروج کشورهای اروپایی از این اتحادیه را تعیین می‌کند، عمل کند. بر طبق این بند از پیمان لیسبون ، چنین روندی فقط با توافق تمامی اعضای اتحادیه اروپا متوقف خواهد شد.

واژه برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد و اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ لندن باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند

ایتنا - آیا شرکت آمریکایی متا در برخورد با تبلیغات سیاسی قوانین اروپا را زیر پا می‌گذارد؟ کمیسیون اتحادیه اروپا برای بررسی این موضوع روند رسیدگی حقوقی علیه کنسرن فیس‌بوک – اینستاگرام را گشوده است.
کمیسیون اتحادیه اروپا علیه کمپانی فیس‌بوک - اینستاگرام "متا" به ظن نقض قوانین اتحادیه اروپا روند رسیدگی حقوقی را آغاز کرده است. کمیسیون در بروکسل اعلام کرد که از جمله بررسی خواهد شد که آیا این شرکت آمریکایی در برخورد با تبلیغات سیاسی به قوانین اروپایی پایبند بوده است یا خیر.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که دستگاه اداری او ابزارهایی ایجاد کرده است تا از شهروندان اروپایی در برابر اطلاعات نادرست و دستکاری هدفمند توسط کشورهای ثالث حفاظت کند.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: «هرگاه به نقض قوانین مشکوک باشیم، اقدام می‌کنیم. این امر در همه زمان‌ها صدق می‌کند، به ویژه در زمان انتخابات دموکراتیک.»

از جمله نقض‌های احتمالی قوانین این است که کنسرن "متا" در مقابله با گسترش تبلیغات گمراه‌کننده و کمپین‌های اطلاعات نادرست در سطح اتحادیه اروپا به قدر کافی اقدام نکرده است. علاوه بر این، کمیسیون گمان دارد که امکانات کاربران برای شکایت در مورد محتوای پلتفرم‌ها الزامات قانون اروپا را برآورده نمی‌کند. از سوی دیگر، کنسرن متا به پژوهشگران به قدر کافی امکان دسترسی به داده‌ها را نمی‌دهد.

طبق قانون جدید اتحادیه اروپا، پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، توییتر، گوگل و بسیاری دیگر باید سریع‌تر و شدیدتر از قبل علیه محتوای غیرقانونی مانند نفرت‌پراکنی و تحریک در آنلاین وارد عمل شوند. درغیراین صورت با جریمه‌های سنگین روبرو خواهند شد. "قانون خدمات دیجیتال" (DSA) باید تضمین کند که گزارش محتواهای غیرقانونی برای کاربران آسان‌تر می‌شود. در اصل، سرویس‌های بزرگی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام باید مقررات بیشتری را نسبت به شبکه‌های کوچک رعایت کنند.

کمیسیون مدارک و شواهد جمع‌آوری می‌کند
کمیسیون اتحادیه اروپا تأکید کرد که گشایش روند تحقیق صرفاً شبهات را بررسی می‌کند و ارزیابی اولیه کمیسیون هنوز نتیجه نهایی را نشان نمی‌دهد. کمیسیون به جمع‌آوری شواهد، به عنوان مثال از طریق نظرسنجی، ادامه خواهد داد. علاوه بر این، کمیسیون اتحادیه اروپا بالقوه می‌تواند پیشنهادهای متا برای اصلاح خود را بپذیرد.

در ماه اکتبر سال گذشته، تیری برتون، کمیسر امور صنعت اتحادیه اروپا، به فیس‌بوک در مورد محتوای دستکاری شده بیش از حد در این پلتفرم در ارتباط با انتخابات هشدار داد. برتون نوشت که می‌خواهد فوراً در مورد جزئیات اقدامات فیس‌بوک برای جلوگیری از انتشار جعلیات، از جمله با توجه به انتخابات آتی در اتحادیه اروپا، مطلع شود. انتخابات پارلمان اروپا قرار است در تابستان سال جاری برگزار شود.

بسیاری در اتحادیه اروپا بر این باورند که روسیه در تلاش است تا بر انتخابات تأثیر بگذارد. بلژیک اخیراً اعلام کرد که داده‌های نهادهای مخفی اطلاعاتی نشان می‌دهد که تلاش‌هایی برای انتخاب هر چه بیشتر نمایندگان دوستدار روسیه در پارلمان اروپا وجود دارد.

هفته گذشته، بلژیک که ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، مکانیسم واکنش به بحران جامعه بین‌المللی (IPCR) را راه‌اندازی کرد که هدف آن امکان تبادل نظر نزدیک‌تر در مورد اقدامات جاری علیه اعمال نفوذ روسیه است.

در حال حاضر علیه پلتفرم آنلاین "تیک تاک" و سرویس پیام کوتاه اکس (توییتر سابق) روند رسیدگی در جریان است. "تیک تاک" تحت بررسی است که آیا این شرکت چینی با نسخه برنامه "تیک تاک لایت" سلامت روان کودکان زیر سن قانونی را به خطر می‌اندازد یا خیر.

به دنبال نشانه‌هایی از پست‌های غیرقانونی و گمراه‌کننده درباره حمله حماس به اسرائیل، فهرستی از سوالات به پیام‌رسان اکس (توییتر سابق) ارسال شد که ظاهراً این شرکت پاسخ قانع‌کننده‌ای به کمیسیون اتحادیه اروپا نداده است. روند بررسی علیه اکس در اواسط دسامبر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا