Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی شادمهری معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ از آغاز طرح آموزش آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی خبر داد.

وی هدف اصلی طرح را تغییر نگرش و افزایش آگاهی به میانسالان 45 تا 65 سال و سالمندان 65 تا 85 سال و ارائه خدمت به این افراد عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی شادمهری با اشاره به اینکه در این طرح 6 عنوان به صورت TOT (تمرکز بر تربیت آموزشگر) آموزش داده می شود، افزود: آرتروز، پوکی استخوان، بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی، دیابت و سقوط از جمله این مباحث آموزشی هستند.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به برگزاری یک کارگاه در استان به مدت 4 روز و 32 ساعت آموزش برای تسهیل گران طرح اشاره کرد و گفت: حدود 3 هزار و 800 تا 4 هزار نفر تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت.

وی افزود: این طرح برای سالمندان مراکز دولتی روزانه و شبانه روزی، مراکز غیردولتی سالمندان ، زنان سرپرست خانوار و مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده اند.

احمدی شادمهری همچنین به اجرای طرح در ارگان هایی همچون کمیته امداد، آموزش و پرورش، مراکز بهداشت و کانون بازنشستگان برای فرآهم شدن بستر آموزش تمام سالمندان و میانسالان اشاره کرد و گفت : آلزایمر در خراسان جنوبی اغلب از سن 65 سالگی خود را نشان می دهد، در همین راستا خواستار اضافه شدن این مبحث برای سال آینده شده ایم.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود