Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- معاون اول رييس جمهوري روز سه شنبه با همراه جمعي از مسوولان ملي و استاني از مرحله سوم طرح توسعه بندر شهيد رجايي بازديد کرد.

به گزارش ايرنا، مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان در مراسم بازديد معاون اول رييس جمهوري از اين طرح گفت: طرح توسعه بندر شهيد رجايي داراي سه مرحله است که مرحله نخست آن با طول اسکله 870 متر، 10 سال قبل به بهره برداري رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الله مراد عفيفي پور افزود: مرحله دوم اين طرح نيز مربوط به يال هاي شرقي و غربي با مجموع اسکله هايي به طول 2 هزار و 200 متر است که با نصب تجهيزات مربوطه در اين مرحله، هم اکنون ظرفيت بندر شهيد رجايي به 5.7 ميليون تي اي يو کانتينر رسيده است.
وي بيان داشت: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهيد رجايي نيز عمليات اجرايي آن در اسفند ماه سال گذشته با حضور رييس جمهوري اسلامي ايران آغاز شد، که با تکميل اين طرح ساخت سه پست اسکله با آبخور 17.5 متر در آن، ظرفيت کانتينري سالانه اين بندر به 8 ميليون تي اي يو کانتينر افزايش مي يابد.
مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان اظهارداشت: در اين طرح با ساخت يکهزار و 400 متر اسکله و محوطه سازي به ميزان حدود 112 هکتار، کشتي هاي بزرگ کانتينربر در بندر شهيد رجايي پهلو مي گيرند.
وي بيان داشت: اسکله هاي مرحله سه طرح توسعه بندرشهيد رجايي داراي قابليت پذيرش کشتي هاي داراي ظرفيت 18 هزار و 400 تي اي يو کانتينر را دارد.
بندر شهيد رجايي با ظرفيت سالانه 100 ميليون تن کالا، بزرگترين و مهم ترين بندر جمهوري اسلامي ايران است که به تنهايي 58 درصد عمليات کالاهاي غيرنفتي، 43 درصد عمليات جابه جايي فرآورده هاي نفتي و 85 درصد از عمليات کانتينري بنادر کشور را بر عهده دارد.
معاون اول رييس جمهوري که از روز دوشنبه وارد هرمزگان شده علاوه بر ديدار با مردم کوشا احمدي ، نشست با فعالان اقتصادي هرمزگان، افتتاح بزرگترين آب شيرين کن کشورو نيروگاه برق هرمز درادامه از صنايع غرب و همچنين مجتمع کشتي سازي بازديد مي کند.
دراين سفر 2 روزه معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور، رييس بنياد مستعضفان و وزراي نيرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعي و جهاد کشاورزي ايشان را همراهي مي کنند.
7195/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی در ادامه بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین