Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه معرفی «پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات سجاد»به بخش خصوصی با اشاره به اقداماتی که در چند سال گذشته در حوزه خدمات ارتباطی انجام شده است، گفت: با اینکه این توسعه با تاخیر 8 ساله انجام شد اما با شتابی که در پیاده سازی این شبکه داشته ایم هم اکنون دسترسی در سراسر کشور به ارتباطات متحرک و موبایل برای همه امکان پذیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه خدمات ارتباطی بستری برای توسعه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و تحول دیجیتال را تسریع می کند.

جهانگرد با اشاره به اینکه در 4 بخش برای توسعه این اکوسیستم برنامه داریم، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور 6 صندوق سرمایه گذاری اصلی و 35 صندوق سرمایه گذاری فرعی وجود دارد که از تولد یک شرکت تا رسیدن آن به بازار کمک می کنند اما در لبه بازار, نظام قانونی ساکت است به طوری که در نظام قانونی ایران مقررات محکمی برای اینکه که یک محصول داخلی سهم بازار را به دست آورد وجود ندارد و بیشتر متکی به مدیران است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات ارائه برنامه برای انتخاب های صحیح در این حوزه را یکی دیگر از برنامه ها عنوان کرد و گفت: بسترسازی در محیط های شتاب دهنده و کمک کننده به شرکت ها برای رشد بیشتر و قدرت رقابت در سطح ملی و بین الملل را در قالب پارک و کریدور پیگیری می کنیم.

جهانگرد، برنامه چهارم وزارت ارتباطات در این حوزه را نفوذ تکنولوژی به سایر رشته ها بیان کرد و گفت: این موضوع در دنیا نیز به صورت جدی مطرح است و تلاش هایی نیز در وزارت ارتباطات در قالب توافق نامه هایی با دستگاه های مختلف برای استفاده از ابزار فناوری اطلاعات برای ارتقای بهره وری انجام شده است و در برنامه داریم با مطالعات مقایسه ای به یک برنامه ملی در این حوزه برسیم.

وی با اشاره به راه اندازی پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات سجاد، تاکید کرد: برای این پارک مجوز پارک تکنولوژی دریافت شده است و برای نخستین بار در کشور اساسنامه این پارک مشخصات ویژه ای دارد و تلاش می کنیم پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات را محیطی برای بزرگتر شدن شرکت های ICT برای حرکت به سمت بازارهای بین المللی تبدیل کنیم.

با راه اندازی پارک تخصصی ICT بخش خصوصی این حوزه صاحب خانه می شود

در ادامه این جلسه، محمدجعفر صدیق دامغانی زاده، سرپرست پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با ارائه توضیحاتی به معرفی پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات سجاد به فعالان بخش خصوصی حاضر در جلسه پرداخت و تاکید کرد: طرح کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح یکی از اولویت های وزارت ارتباطات است، افزود: وزارت ارتباطات به عنوان نخستین وزارتخانه با راه اندازی این پارک بخش خصوصی خود را صاحب خانه می کند و هر شرکتی کالای مهندسی و توسعه ای دارد می تواند در پارک مستقر شود و از مقررات منطقه آزاد پارک استفاده کند.

صدیق ماموریت اصلی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات را اتصال به بازارهای ملی و بین المللی برای تولیدات ICT عنوان کرد و گفت: برنامه آینده ما این است که این پارک به یک پارک فناوری در کلاس جهانی تبدیل شود.

وی افزود: امکان رشد شرکت های جوان حوزه ICT، تعامل بین المللی، جذب نخبگان و شبکه سازی مراکز رشد کشور از اهداف راه اندازی پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ارتباطات فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رحیم فلاح‌زاده اظهار کرد: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وجود شرایط جوی ناپایدار و بارندگی‌های شدید و احتمال وقوع سیلاب، تدابیر لازم برای رفع سریع اختلالات و برقراری پایداری ارتباطات توسط کارکنان مخابرات منطقه خوزستان انجام شده است.

وی افزود: تیم‌های فنی، عملیاتی و پشتیبانی مخابرات منطقه خوزستان برای هرگونه اختلالات احتمالی ناشی از وجود بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب احتمالی، به همراه تجهیزات و ملزومات مورد نیاز در حالت آماده‌باش کامل بودند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته توسط تیم‌های فنی، عملیاتی و پشتیبانی، شبکه‌های ارتباطی سیار، ثابت و دیتا پایدار بوده و در حال حاضر تمام ارتباطات مخابراتی نرمال و به حالت عادی برقرار است.

فلاح‌زاده تصریح کرد: در طول مدت بارندگی، اختلالات به صورت عمده در شبکه‌های ارتباطی وجود نداشته است و اختلال و قطعی در بعضی سایت‌های شبکه همراه اول که به دلیل قطعی شبکه برق ناشی از طوفان و بارندگی سنگین به وجود آمده بود، با پیگیری‌های مستمر، رفع و نرمال شد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، در همان ابتدای شرایط جوی و قطع شبکه برق، هاب سایت‌ها با موتور برق وارد شده و در حال حاضر وضعیت شبکه ارتباطی نرمال و پایدار است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده و رصد و پایش لحظه‌ای شبکه‌های ارتباطی، با تلاش‌های شبانه‌روزی و هدایت تیم‌های آماده‌باش فنی، عملیاتی و پشتیبانی مخابرات منطقه خوزستان، با وجود شرایط جوی و بارش‌های سنگین طی چند روز گذشته، در حال حاضر شبکه‌های ارتباطی سیار، ثابت و دیتا نرمال و ارتباطات مخابراتی در وضعیت پایدار است.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان