Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- کارشناس واحد بهبود توليدات دامي جهاد کشاورزي گلپايگان گفت: امسال 670 تن ماهي از استخرهاي 2 منظوره کشاورزي و ساير منابع آبي اين شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف مي شود.

علي مهاجري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال 510 تن ماهي قزل آلاي رنگين کمان از50 باب استخر سردابي فعال، افزون بر 100 تن ماهي کپور از حدود 20 استخر گرمابي و 70 تن از ساير منابع آبي برداشت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه برداشت ماهي در شهرستان گلپايگان همزمان با اتمام آبياري کشاورزي در ماه هاي آبان و آذر انجام مي شود گفت: اين شهرستان به دليل آب و هواي مناسب نقش بسزايي در پرورش ماهيان سردآبي و گرمابي دارد و احداث استخرهاي 2 منظوره باعث شده تا در کنار استفاده آب براي کشاورزي، پرورش ماهي نيز انجام شود.
اين کارشناس به اشتغال مستقيم حدود 120 نفر در چرخه توليد و پرورش ماهي در گلپايگان اشاره کرد وگفت: اين شهرستان همچنين داراي يک واحد توليد و تکثير بچه ماهي قزل آلا با ظرفيت سه ميليون قطعه در سال است.
در شهرستان گلپايگان 30 هزار هکتار زمين کشاورزي وجود دارد که به دليل خشکسالي و کم آبي حدود 20 هزار هکتار زير کشت محصولات کشاورزي و باغي رفته است.
گلپايگان با بيش از 90 هزار نفر جمعيت در 180 کيلومتري غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138/ 6022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان به همراه مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی شهرستان ارومیه ضمن بازدید از مرکز مرگور به منظور رصد و پایش مزارع و بررسی وضعیت زراعی از مزارع گندم و علوفه منطقه بازدید کرد.

 دیانتی در حاشیه این دیدار تاکید کرد: علاوه بر محصول استراتژیک  گندم   محصولات دیگری مانند جو، دانه های روغنی، حبوبات، نباتات علوفه ای و گیاهان دارویی را نیز می توان با موفقیت تولید کرد که علاوه بر تامین بخشی از نیاز بهره برداران و جامعه مصرف در حفاظت از منابع تولید و پایداری آنها نقش موثری خواهند  داشت. 

وی ادامه داد: با اجرای طرح جهش در دیمزارها  اقدامات فنی  لازم در راستای کشاورزی حفاظتی ازجمله حفظ بقایا، کشت عمود بر شیب، گذر از آیش زرد به سبز و کشت مستقیم از اهداف طرح میباشد که کارشناسان محترم در مراکز جهاد کشاورزی نسبت به اجرای آنها اهتمام بیشتری باید داشته باشند.

دیانتی اضافه کرد: در طرح جهش تولید در دیم زارها علاوه بر استفاده از بذر و کود مناسب، مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی مانند مبارزه با آفات و بیماری و توجه به توصیه های مروجان کشاورزی هم از دیگر عوامل موثر در افزایش تولید گندم و سایر محصولات است.

دیانتی افزود: استفاده از تکنیک های روز دنیا برای افزایش بهره وری در اراضی دیم یکی از اهداف طرح جهش بوده و کشاورزی حفاظتی و کم خاکورزی و بی خاکورزی، استفاده از ارقام جدید و متحمل به شرایط اقلیمی و ... از جدیدترین و کارآمدترین روش های مورد استفاده در دنیاست.

در ادامه اشکان رضایی معاون فنی و اجرایی شهرستان گزارشی از اجرای طرح در شهرستان و مجیدی مسئول مرکز مرگور گزیده ای از اجرای طرح و اقدامات انجام یافته در منطقه مرگور را ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود