Web Analytics Made Easy - Statcounter


فراخوان بخش جواهرات و زیورآلات هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی فراخوان داد

به گزارش امتداد نیوز به نقل از  روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در بخش رقابتی زیورآلات از متقاضیان و علاقمند به حضور و شرکت خواسته شده طبق اهداف اصلی جشنواره موضوع نقش مکران در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل فراخوان بخش زیورآلات هشتمین جشنواره بین اللملی مد و لباس فجر به شرح زیر می باشد :

-طراحی جواهرات و زیورآلات:

به منظور ترغیب طراحان و تولیدکنندگان فعال در صنعت طلا، جواهرات و زیورآلات در ارائه الگوهای ایرانی اسلامی و افزایش سطح آگاهی طراحان جواهرو لباس ، بنیاد ملی مد و لباس اقدام به برگزاری مسابقه طراحی در بخش رقابتی و نشست های آموزشی در بخش غیر رقابتی و رویدادهای نمایشگاهی دربخش ویترین ملی می نماید.

الف -بخش رقابتی

در این بخش طراحان، طرح ها و ساخته های خود را با اولویت موضوع نقش مکران ارائه می نمایند.
هرهنرمند می تواند با حداکثر پنج اثر در مجموع رسته های مختلف دراین بخش شرکت نماید. طرح های ارائه شده در صورت انطباق با اهداف جشنواره بررسی خواهد شد.

(Sketch): 1- طرح

طرح ها باید درقطعA4 اجرا شوند ودر انتخاب تکنیک طراحی و مواد اجرا محدودیتی وجود ندارد. در داوری آثار این رسته علاوه بر کیفیت راندو و نمایش فلز و گوهر مواردی چون رعایت نکات فنی تولید نیز مورد توجه هیئت داوران قرار می گیرد. آثار می بایست پس از اسکن در قالب آماده ای که در سایت www.iranmode.com در دسترس می باشد قرار گرفته و طی مراحل ثبت نام آپلود شود. پس از انجام مراحل داوری، آثار راه یافته به بخش نمایش اعلام و از صاحبان آثار دعوت می شود که نسبت به تحویل اصل اثر در قطع A4 به دبیرخانه جشنواره اقدام نمایند.
(Render): 2- طرح های سه بعدی رایانه ای
در این بخش طراحان و مدلسازان از هر نرم افزار مدل سازی رایانه ای و موتور رندری می توانند استفاده نمایند. رندر باید در موقعیتی گرفته شده باشد که نمایانگر بیشترین جزئیات طرح باشد. بدیهی است علاوه بر موارد کلی ذکر شده در بخش معیارهای داوری، درداوری آثار این رسته کیفیت رندر نیز در نظر گرفته میشود. رندر طرح می بایست در قالب آماده ای که در سایت www.iranmode.com در دسترس می باشد قرار گرفته و طی مراحل ثبت نام آپلود شود.

۳-جواهرات و زیورآلات ساخته شده :

به منظور ساخت قطعات می توان از روش های دستی، ریخته گری و دیگر روش های مرسوم در زرگری استفاده نمود. در داوری آثار بخش جواهرات و زیورآلات ساخته شده، علاوه بر موارد ذکر شده، کیفیت ساخت نیز مورد توجه داوران قرار خواهد گرفت. تصاویر قطعه می بایست در قالب آماده ای که در سایت www.iranmode.com در دسترس می باشد قرار گرفته و طی مراحل ثبت نام آپلود شود. پس از انجام مراحل داوری، آثار راه یافته به بخش نمایش اعلام و از صاحبان آثار دعوت می شود که نسبت به تحویل اثر به دبیرخانه جشنواره اقدام نمایند.
شایان ذکر است داوری آثار در دو مرحله انجام و آثار برتر در هر رسته، از میان آثار راه یافته به نمایشگاه آثار منتخب برگزیده خواهند شد.
معیارهای داوری
استفاده از عناصر ایرانی اسلامی درطرح
رعایت اصول ارگونومی
قابلیت تولید و رعایت استانداردهای فنی تولید
فلسفه طرح
بهره گیری خلاقانه از مواد و گوهرها
خلاقیت ، نوآوری و اصالت طرح
هیأت داوران متشکل از ده نفر است که سه نفر از صاحبان برندهای موفق و فعالان صنعت طلا و جواهر، سه نفر از متخصصین و اساتید رشته های مرتبط با طلا و جواهر، سه نفر از برگزیدگان ادوار گذشته جشنواره و یک کارشناس نماد شناس خواهند بود

ب) غیررقابتی

۱- نشست های تخصصی: به منظور ارتقا درک متقابل نیازهای جامعه طراحان لباس و طراحان جواهر و تعامل این دو گروه در ایجاد فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی در اجتماع و بررسی نیازهای هر یک از طرفین در تولید قطعات کاربردی، نشست های تخصصی قبل از شروع جشنواره برگزار خواهد شد. زمانبندی و موضوع این نشست ها متعاقبا از طریق سایت جشنواره به اطلاع عموم خواهد رسید
۲- کارگاه های آموزشی: این کارگاه ها در طول زمان برگزاری جشنواره جهت ارتقا سطح علمی طراحان با موضوعات زیر برگزار می شودمعرفی نمادها،علائم و نشانه های بیگانه و معارض فرهنگ اسلامی و ایرانی
سبک های طراحی جواهر
نقوش ایرانی و اسلامی در زیورآلات
مدلسازی رایانه ای و جایگاه آن در صنعت زیورآلات
گوهرشناسی
مواد و فناوری های نوین در زیورآلات

هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با موضوع ویژه مکران یا مکوران بعنوان سوژه اصلی در بخشهای رقابتی جشنواره از ٢۶بهمن ماه تا ٢اسفندماه سال جاری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار میشود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاهشمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۳۱ خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.

ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور خواهد بود آثار برگزیده از ۲۵ شهریور تا ۴ آبان در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»