Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم از اعمال مشوق‌هایی برای نمایه‌سازی نشریات علمی پژوهشی خبر داد و گفت: تاکنون ۵۸ نشریه وابسته به وزارت علوم در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه‌سازی شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن شریفی با اشاره به میزان تولیدات علمی کشور اظهار کرد: بر اساس آمارها تا سال ۲۰۱۷ تعداد ۵۵ هزار مقاله از محققان ایران در اسکوپوس منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه آمارهای سال ۲۰۱۸. هنوز کامل نشده است، اظهار کرد: ما از لحاظ تولید مقاله در دنیا خوب  ورود کرده‌ایم به گونه‌ای که سهم تولیدات ایران از تولیدات دنیا ۱.۹۴ درصد است.

وی توانمند سازی نشریات علمی در سطح بین المللی را از دیگر اقدامات این دفتر عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۰۰ نشریه علمی- پژوهشی در وزارت علوم، انجمن‌های علمی و دانشگاه‌ها منتشر می‌شود.

شریفی با اشاره به برنامه‌های توانمندی‌نشریات علمی اظهار کرد: توانمند سازی نشریات با دو رویکرد صورت می‌گیرد که یکی رتبه بندی نشریات است تا بر این اساس نشریات برتر را در سطح دنیا معرفی و نشریات ضعیف را توانمند کنیم.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری معاون پژوهشی وزارت علوم رویکرد دیگر را اعمال مشوق هایی برای نشریات به منظور ورود آنها  در نمایه سازی های بین المللی عنوان کرد.

شریفی خاطر نشان کرد:  در سال ۲۰۱۴ تعداد ۲۲ نشریه علمی پژوهشی مربوط به وزارت علوم نمایه سازی شدند که این تعداد در سال جاری به ۵۸ نشریه بالغ شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد وزارت علوم تنها تولید نشریات علمی پژوهشی نیست بلکه به نشریات کاربردی و ترویجی نیز توجه داریم به گونه ای که این نوع نشریات امتیازاتی در حد نشریات علمی و پژوهشی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهش معاونت پژوهشی وزارت علوم نشریات علمی پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم

روز اول سیزدهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» که با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است سپری شد و اما نکته قابل توجه حضور کم‌رنگ مسئولین در این جشنواره بود که به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ساغر کتابی، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویانی که از دانشگاه‌های مختلف به شهر مشهد مقدس آمده بودند، در دانشگاه فردوسی افتتاح شد.

بنا به گفته متین منتظمی، دبیر این جشنواره، ۱۲۰ اثر برتر در ۴۲ دسته در این دوره حضور دارند.
در جشنواره امسال آثار ارسالی در حوزه مجازی نیز مورد پذیرش و داوری قرار گرفتند و نگاه ویژه‌ای به بحث رسانه شده است. 

نکته جالب توجه روز اول اما عدم حضور مسئولین عالی وزارت علوم از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی یا رئیس دانشگاه میزبان جشنواره بود.

دانشجویانی که از سراسر کشور در این دوره از نشریات تیتر شرکت کرده‌اند انتظار دارند تا با دیدار بدون واسطه با مسئولین بتوانند دغدغه‌های حوزه نشریات را با آنها در میان بگذارند.

این جشنواره تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در محل دانشگاه فردوسی برپا بوده و دانشگاه‌های سراسر کشور در آن غرفه مخصوص به خود را دارند. دانشجویان آثار و انتشارات خود را در دید مخاطبان قرار داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند