Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:24:53 GMT

خرید توافقی ۴۵۸ تن از محصولات کشاورزان خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۳۱۴۴

خرید توافقی ۴۵۸ تن از محصولات کشاورزان خراسان جنوبی

غلامرضا قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای حمایت از دسترنج کشاورزان و همچنین کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها طی سال های اخیر خرید توافقی برخی محصولات کشاورزی استان در دستور کار سازمان تعاون روستایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به خرید توافقی بالغ بر ۴۵۸ تن انواع از محصولات کشاورزان استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، بیان کرد: این محصولات شامل زرشک سرشاخه، گل زعفران، انار و پنبه وش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی از خرید توافقی ۳۲۰ تن پنبه وش از پنبه کاران استان طی این مدت خبر داد و گفت: این میزان توسط شبکه تعاون روستایی در شهرستان های بشرویه و سرایان خریداری شده است.

قربانی با تأکید بر اینکه خرید این محصول تا پایان فصل برداشت ادامه خواهد داشت، گفت: شبکه تعاون روستایی برای خرید این محصول را تا پایان فصل خواهد داشت.

خرید توافقی ۱۲۰ تن انار

وی با بیان اینکه امسال بالغ بر ۱۸ تن زرشک سرشاخه از کشاورزان خریداری شد، عنوان داشت: این میزان محصول توسط اتحادیه های تعاون روستایی شهرستان های قاین و سربیشه به صورت توافقی خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همچنین امسال اتحادیه تعاون روستایی شهرستان قاین بعنوان مرکز خرید گل زعفران در سطح این شبکه معرفی شد، افزود: در این مدت بالغ بر ۲۰۰ کیلوگرم گل زعفران توسط این اتحادیه به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

قربانی، خرید توافقی ۱۲۰ تن انار را از دیگر اقدامات سازمان تعاون روستایی در جهت حمایت از کشاورزان استان عنوان کرد.

کد خبر 4482390

منبع: مهر

کلیدواژه: پنبه خرید توافقی سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی

دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: این مجموعه پارسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه محصول پیش بسته بندی را مورد آزمون کمیت قرار داده است که بر این اساس ۱۲۸ درصد تحقق برنامه داشته است.

او افزود: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.

دستورانی اظهار کرد: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از هم استانی‌ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی