Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ «اینگر استویبرگ» وزیر امور مهاجرت دانمارک اخیرا اعلام کرد، توافق دانمارک با ایران در مورد بازگشت پناهجویان به دلیل پست سال گذشته او در یکی از شبکه‌های اجتماعی‌اش متوقف شده است. تصویر دستکتاپ آی‌پد وزیر توسط خود او در صفحه فیسبوکش منتشر شده بود.

بر اساس گزارش یکی از رسانه‌های دانمارکی، استوجبرگ یکی از کاریکاتور‌های پیامبر اسلام را که در سال ۲۰۰۵ جنجالی را به دنبال داشت بر روی دسکتاپ آی‌پد خود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران این اقدام وزیر را تحریک‌آمیز خوانده و مذاکراتش درباره بازگشت پناهجویان ایرانی را به تعویق انداخته است.

به گزارش رویداد۲۴ یک روزنامه دانمارکی خبر داده که بخشی از مذاکرات مربوط به بازگشت پناهجویان قرار بود در سفر وزیر مهاجرت دانمارک به تهران در نوامبر ۲۰۱۷ دنبال شود. اما این دیدار توسط ایران متوقف شد چرا که ایران نسبت به آن تصویر رضایت نداشته است.

استویبرگ هنوز به تهران سفر نکرده و دانمارک هنوز موفق به عقد یک توافق برای بازگشت پناهجویان به ایران نشده است. یکی از احزاب مهم دانمارک که از کاریکاتور‌های موهن پیامبر اسلام در سال ۲۰۰۵ دفاع می‌کرد نیز این اقدام وزیر را تقبیح کرده و گفته او باید قبل از انتشار این عکس به عواقب کارش فکر می‌کرد.

مارتین هنریکسن سخنگوی حزب دی اف دانمارک در امور مهاجرت گفته شما چه وزیر باشد چه نماینده مجلس یا هر چیزی باید همیشه به عواقب کارتان بیاندیشید به ویژه که اینکه شما مذاکراتی با ایران درباره بازگشت پناهجویان دارید.

انتشار جنجال برانگیز کاریکاتور پیامبر اسلام در روزنامه دانمارکی «جیلاندز پوستن» پیشتر در سال ۲۰۰۵ منشا به راه افتادن اعتراض‌های مسلمانان در بسیاری از کشور‌های آسیایی و آفریقایی شد که در جریان آن‌ها حداقل پنجاه تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش رویداد۲۴ برخی شیرینی‌فروش‌های ایرانی‌ها همان سال در اعتراض به اقدام کاریکاتوریست دانمارکی، نام شیرینی دانمارکی را به شیرینی «گل محمدی» تغییر داده بودند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کاریکاتور موهن حضرت محمد وزیر مهاجرت دانمارک روابط ایران و دانمارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان