Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز مینایی پور ظهر سه شنبه در نشست تخصصی با مدیران مدارس دخترانه خراسان شمالی با بیان اینکه کودک همسری عامل طلاق زود هنگام است، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید برنامه ریزی اصولی برای تحقق برخی اهداف نظیر کاهش نرخ کودک همسری داشته باشد چرا که طبق تجارب کودک همسری طلاق زود هنگام به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مینایی پور آموزش حقوق شهروندی، سواد زندگی و آمادگی برای ازدواج را از جمله برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان دختر در سطح کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌ی زنان در وزارت آموزش‌وپرورش دو دسته مخاطب دارد که زنان و دختران هستند افزود: در کل کشور چهار میلیون کارمند فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک میلیون کارمند خانم هستند که از این تعداد، ۵۰۰ هزار نفر در آموزش‌وپرورش مشغول‌اند، بنابراین اهمیت آموزش‌وپرورش در حوزه زنان به این گستردگی است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش اظفاه کرد: همچنین نزدیک به ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کل کشور داریم که هفت میلیون دانش‌آموز دختر است، بنابراین کارکرد و ضرورت وجود دفتر امور زنان بسیار مهم و اثرگذاری وسیعی دارد.

مینایی ضمن تاکید این مطلب که ۵۵ درصد پرسنل وزارت آموزش‌وپرورش را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: ۶ درصد از پست‌های مدیریتی این وزارت در اختیار بانوان است و پیگیر بخش‌نامه حضور ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی از جانب رییس جمهور هستیم.

وی با بیان اینکه باید با ارتقا فرهنگ افراد و جوامع و همچنین کمک گرفتن از معتمدان محلی مانع از ازدواج زودهنگام در پیش از سن ۱۳ سالگی برای دختران شد، اظهار کرد: زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و همچنین درگیر بودن خانواده‌ها به اعتیاد از جمله علت‌های ازدواج زودهنگام دختران به شمار می رود.

وی همچنین به گفتگوی بین نسلی اشاره و افزود: میانگین صحبت و گفتگو در خانواده‌ها باید روزانه به یک هزار و ۵۰۰ کلمه برسد که اکنون متاسفانه در خانواده‌های کشور این آمار روزانه به ۵۰۰ کلمه می‌رسد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش با برشمردن برخی از علل پایین بودن سطح گفتگو در خانواده‌ها تصریح کرد: افزایش نفوذ فضای مجازی در خانواده‌ها، شاغل بودن والدین در بیرون از منزل و پایین آمدن ساعت حضور در منزل و تک فرزندی از مهم‌ترین علل وقوع این اتفاق است.

مینایی پور با بیان اینکه زنان توانمند برای پست های مدیریتی آماده می شوند، بیان کرد: دوره‌هایی برای پرورش مدیران زن طراحی و تأمین بودجه شده تا زنان شایسته و لایق در کل کشور شناسایی و به‌عنوان مدیران معرفی می‌شوند.

وی در ادامه به فعالیت بدنی فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: فرهنگیان سه روز در هفته یک ساعت از ساعات اداری را به ورزش بپردازند و مدیران کل استان‌ها مکلف شدند که فضای ورزشی مناسب برای ورزش زنان ایجاد کنند.

وی افزود: در کل آموزش پرورش ۹۲۰ هزار کارمند داریم که ۵۰۰ هزار نفر از آنان خانم هستند یعنی نزدیک به ۵۵ درصد پرسنل وزارت آموزش‌وپرورش را زنان تشکیل می‌دهند اما فقط ۶ درصد از کرسی‌های حوزه میانی و ارشد آموزش‌وپرورش (پست‌های مدیریتی) این وزارت در اختیار زنان است و اگر بخواهیم نگاهی عدالت محور داشته باشیم باید نیمی از پست‌های مدیریتی، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در آموزش‌وپرورش در اختیار بانوان باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه زنان فرهنگی فعالیت‌هایی در حال انجام است، بیان کرد: یکی از حوزه‌های مهم که در حوزه زنان به آن معتقدیم و آن را پیگیری می‌کنیم بخش‌نامه‌ی حضور ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی از جانب رییس جمهور است که به تماک دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و به‌واقع موفقیت بسیار خوبی محسوب می‌شود اما اینکه چقدر دستگاه‌های کشور به این مسئله توجه کردند، دغدغه بسیار مهمی است.

کد خبر 4482511 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: ازدواج وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم گفت: بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو هیات علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه‌سازی در این حوزه در حال راه اندازی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود