Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@13:45:08 GMT

دیدار وزیر انرژی آمریکا با عادل عبدالمهدی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۴۳۵۸

دیدار وزیر انرژی آمریکا با عادل عبدالمهدی

وزیر انرژی آمریکا امروز در بغداد با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، ریک پری وزیر انرژی آمریکا امروز سه شنبه با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در بغداد دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر عراق که در صفحه وی در فیسبوک منتشر شده است، عبدالمهدی در این دیدار بر  اهمیت توسعه روابط میان عراق و آمریکا در تمام زمینه‌ها و ضرورت گسترش همکاری در زمینه‌های انرژی، نفت و پرونده‌های اقتصادی که دولت عراق در صدر اولویت‌های خود قرار داده است، که سبب تحقق رشد و شکوفایی اقتصاد عراق می‌شود، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالمهدی خاطر نشان کرد ثبات عراق پس از شکست داعش، زمینه فرصت بزرگی را برای فعالیت شرکت‌های جهانی و تشویق فعالیت سرمایه‌گذاری در تمام استان‌های عراق فراهم می‌کند.

این بیانیه آورده است وزیر انرژی آمریکا هم بر حمایت کشورش از دولت عراق در تمام زمینه‌ها و رویکرد آن برای تقویت ثبات، بازسازی و توسعه اقتصاد عراق به ویژه در زمینه طرح‌های انرژی و آمادگی آن برای مشارکت در توسعه بخش‌های انرژی برق و نفت بر اساس طرح‌ها و رویکردها و اولویت‌های دولت عراق تاکید کرده است.

رایزنی وزیر انرژی آمریکا با مقام‌های عراقی درباره تحریم‌های ایران

بر اساس این بیانیه، وزیر انرژی آمریکا را در سفر به عراق، هیئتی متشکل از حدود 50 نفر از بازرگانان و مسئولان ارشد همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

R36355/P36355/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" عادل عبدالمهدی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا عادل عبدالمهدی اخبار آمریکا عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است

آفتاب‌‌نیوز :

 محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه هیأت دولت، اظهار کرد: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده بلکه برخی مراودات پولی و مالی بین ایران و عراق وجود دارد که با گفتگو بین مقامات دو کشور همیشه حل شده و مشکلی در این زمینه که لاینحل باشد، نداریم.

جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود

وی درباره مطالبه جهانی تحریم رژیم صهیونیستی در المپیک، گفت: ما یک فهرستی از اقدامات رژیم صهیونیستی را با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تهیه کرده‌ایم که جلسات ما با این سازمان‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در همین زمینه روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و مستندسازی در خصوص اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفت تا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد داخلی استفاده کنیم.

دهقان خاطرنشان کرد: با ارتباطاتی که با سازمان‌های مردم نهاد خارجی و اروپایی وجود دارد از ظرفیت‌های آن‌ها نیز در این زمینه استفاده خواهد شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای اینکه جنایات رژیم صهیونیستی را که در غزه مرتکب شده است و همچنان نیز ادامه دارد در حد ممکن در کشور‌های مختلف جهان پیگیری کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان گفت: البته، چون ما رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت به رسمیت نمی‌شناسیم طبیعت اقدامات ما به عنوان دولت خیلی وجهی ندارد و و اقدامات ما از مسیر‌های دیگری باید صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ادغام یا تغییر رویکرد در انتظار دانشگاه‌های کم دانشجو
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • فصل جدید تجارت با همسایه غربی
  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟
  • وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان