Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم – ایرنا - سرپرست استانداری قم با اشاره به فعالیت بیش از 100 موسسه قرآنی در این استان گفت: باید از ظرفیت موسسه های قرآنی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه شنبه در جلسه ترویج فرهنگ قرآنی در سالن جلسات حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: پیاده کردن مفاهیم قرآنی در جامعه می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد که در این زمینه نقش موسسه های قرآنی بسیار کلیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و سرقت از جمله آسیب هایی است که کاهش آنها نیازمند استفاده از تمام ظرفیت ها و همکاری گسترده میان بخش های مختلف است.
وی از جمله مهمترین دلایل پیروزی در جنگ هشت ساله تحمیلی را حاکمیت فرهنگ قرآن دانست و اظهار داشت: امروز هم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید به قرآن و آموزه های قرآنی پناه ببریم.
هاشمی، قم را خاستگاه تشیع و انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز نگاه سایر استان ها در مباحث دینی به قم است و باید این استان الگویی برای تمام کشور باشد.
در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در استان قم فعالیت می کنند.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موسسه هاي قرآني سرپرست استانداري قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در نواحی شهر تهران امروز با حضور محمد شیری شهردار منطقه ۱۵، سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و عبدالمجید رحمانی، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران، در باب الرضای پایتخت برگزار شد.

محمد شیری شهردار منطقه در این جلسه با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۵، نسبت به سایر مناطق ۲۲ گانه پایتخت گفت: از اواخر سال گذشته طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به طور گسترده با هدف پاک سازی سیمای شهر از پدیده‌های ناهنجار معتادان متجاهر، تکدی گری، زباله گردی و مسأله کودکان در دستور کار قرار گرفت.

وی به اجرای طرح‌های متنوع اجتماعی طی سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: گرچه این طرح‌ها تا حدودی موفق بودند، اما برای موفقیت کامل، نیازمند همکاری و هم افزایی تمام دستگاه‌های ذیربط و برنامه ریزی همه جانبه بود که خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری طرح خوب ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به منظور رفع دغدغه و نارضایتی شهروندان از ابتدای سال کلید خورد.

شهردار منطقه، در ادامه به نقطه قوت طرح مذکور نیز اشاره کرد و افزود: در طرح‌های گذشته به دلیل کمبود ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر متأسفانه پس از جمع آوری معتادان متجاهر دوباره آنان به سطح شهر برمی گشتند، لیکن در این طرح با افزایش ظرفیت چند یاورشهر سطح تهران توسط شهرداری تهران معتادان متجاهر پس از جمع آوری مجدداً به شهر برگشت نمی‌شوند، بلکه به کمپ‌های مورد نظر انتقال و مراحل درمان آنان طی می‌شود.

شیری در پایان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح از اواخر سال گذشته و ابتدای سال حال و هوای محلات تغییر یافته است به توضیح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: به همین منظور تاکنون ۸۵۳ معتاد متجاهر، ۴۸ کودک کار، ۴۶ زباله گرد و ۷ متکدی از سطح نواحی هفتگانه منطقه جمع آوری شده‌اند.

سیمای بصری شهرها، نخستین شاخص ارزیابی است

سید محمد فیاض مدیرکل نظارت، پیگیری و هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در این جلسه، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده همکاران منطقه ۱۵ در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: این طرح نه تنها در منطقه ۱۵ بلکه در شهر تهران در اولویت است.

وی به سختی کار در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: نخستین شاخص ارزیابی هر شهری، موضوع سیمای بصری آن شهر نظیر فضای سبز، آراستگی محیطی و بحث آسیب‌های اجتماعی آن شهر به شمار می‌آید که خوشبختانه این طرح به نسبت طرح‌های پیشین توانسته موفق تر عمل کند.

فیاض به اهتمام و همت مضاعف شهرداران نواحی در اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: در این طرح ۳ گشت شامل گشت نواحی، گشت پسماند و گشت آسیب‌های اجتماعی پیش بینی شده که برای کسب نتیجه مطلوب این ۳ بخش را به طور مستمر در دستور کار قرار دهید.

وی همچنین بر برخورد گام به گام با مقوله زباله گردها اشاره کرد و گفت: در این حوزه به مواردی نظیر قانون مدیریت پسماند، راه اندازی گشت، نظارت مستمر بر کیفیت اقدامات پیمانکاران، مدیریت یکپارچه پسماند و … توجه کنید.

عبدالمجید رحمانی، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز در این جلسه ضمن عرض خداقوت و تشکر از مدیریت شهری منطقه ۱۵ در اجرای طرح مذکور به تشکیل قرارگاه اجتماعی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: سال گذشته با مصوبه دولت در خصوص آسیب‌های اجتماعی اختیاراتی به شهردار تهران تنفیذ شد.

وی افزود: بر همین اساس طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که از دغدغه شهردار تهران بود از ابتدای سال در اولویت کار مناطق ۲۲ گانه تهران قرار گرفت و ظرفیت بالای پذیرش، هم افزایی دستگاه‌های ذیربط، ساماندهی اتباع بیگانه و …از مزیت‌های این طرح است که با جدیت در حال اجراست.

کد خبر 6092218

دیگر خبرها

  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»