Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@02:37:52 GMT

سفیر گرجستان به وزارت خارجه احضار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۶۳۱۹

سفیر گرجستان به وزارت خارجه احضار شد

سفیر گرجستان با دستیار وزیر و مدیر کل اوراسیای وزارت امور خارجه دیدار و توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت برخورد ماموران مرزی گرجستان با برخی متقاضیان سفر به آن کشور ارائه کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در این دیدار که روز گذشته انجام گرفت دیدار مراتب گلایه مندی ایران و اعتراض هموطنان از رفتارهای ناشایست برخی از ماموران مرزی گرجستان با اتباع ایرانی به «یوسب چاخواشویلی» سفیر گرجستان سفیر اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری مقدم با اشاره به پیشینه و سوابق دوستانه روابط دو کشور، این گونه برخوردهای نامتعارف بعضی از ماموران مرزی گرجستان و افزایش میزان بازگرداندن اتباع ایرانی را مغایر با روابط دوستانه فیمابین اعلام کرده و تداوم این روند را آسیب زننده به روابط و ارتباطات خوب مردم دو کشور دانست.

مدیر کل اوراسیای وزارت امور خارجه ضمن درخواست اصلاح روند کنونی، رسیدگی و برخورد قضایی با مامورین مرزی خاطی گرجستان را الزامی دانست.

سفیر گرجستان در تهران نیز ضمن اظهار تاسف از برخی برخوردهای صورت گرفته، گزارشی از وقایع پیش آمده ارائه و قول داد شخصا به تفلیس سفر و موارد را پیگیری و نتیجه را اعلام نماید.

به دنبال انتشار اخبار ی مبنی بر برخوردهای توهین آمیز با اتباع ایرانی در مرزهای گرجستان روز گذشته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه از شهروندان ایرانی خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند تا وزارت خارجه بتواند در یک سازوکار مشخص چرایی این مشکل و مصائبی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی ایجاد کرده را روشن کند.

وی روز گذشته در یک گفت‌وگوی رادیویی افزود: ما با حساسیت ویژه برخی مسایل که برای ایرانیان در مرزهای زمینی و هوایی گرجستان اتفاق افتاد را در تهران و تفلیس دنبال می‌کنیم و در حال مذاکره هستیم و یک بار سفیرشان در این‌باره احضار شده است.

قاسمی با اشاره به دیپورت تعدادی از اتباع ایرانی در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان اظهارداشت:ما این رفتار دولت گرجستان را مورد انتقاد قرار می‌دهیم و مراتب ناراحتی ما به سفیرشان ابلاغ شد و برنامه‌هایی داریم که ظرف یکی دو روز آینده انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفیر گرجستان وزارت خارجه احضار سفیر گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» که با حضور سران کشورها و سیاست گذاران اقتصادی کشورهای مختلف جهان در عربستان برگزار می‌شود به ریاض سفر کرده است.

کد خبر 6090596 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض