Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-08@03:08:41 GMT

ابطال بیش از ۸ هزار کارت سوخت غیرقانونی مهاجر

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۱۲۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: از زمان آغاز فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی تاکنون بیش از هشت هزار و ۹۰ کارت سوخت غیرقانونی مهاجر که با انگیزه قاچاق به یکی از استان‌های مرزی ارسال شده بود، باطل شد.

وی افزود: از این تعداد کارت سوخت غیرقانونی ابطال شده، ۴۹۶ مورد فقط مربوط به روز دوشنبه (۱۹ آذرماه) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: لازم است مالکان خودرو به هشدارهای امنیتی در این باره توجه و از واگذاری کارت سوخت خود به افراد ناشناس خودداری کنند.

اسماعیلی گفت: بیشتر این کارت‌ها از دیگر استان‌ها به یکی از استان‌های مرزی منتقل شده بودند.

وی با هشدار دوباره درباره تبعات قانونی سرازیر شدن غیرقانونی کارت هوشمند سوخت به نقاط مرزی تاکید کرد: با توجه به درج اطلاعات شخصی و مشخصات خودرو روی کارت سوخت، لازم است دارندگان کارت سوخت از انتقال کارت سوخت خود به افراد ناشناس خودداری کنند، در غیر این صورت مسئولیت و تبعات آن به عهده خود افراد است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت‌نام الکترونیکی مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت از ساعت هشت صبح روز دوشنبه (پنجم آذرماه) در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir آغاز شد و اپلیکیشن خدمات دولت همراه با نصب آن در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار گرفت.

هموطنانی که کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت آنها مفقود شده است، می‌توانند با انتخاب یکی از روش‌های حضوری، مراجعه به سامانه دولت همراه یا دریافت اپلیکیشن دولت همراه از طریق ایران اپس (iranapps.ir)، کافه بازار (cafebazaar.ir)، اپ استور (appstore.ir) درخواست خود را ثبت کنند. در هیچ یک از مراحل ثبت‌نام چه به صورت حضوری در دفاتر پلیس ۱۰+ و چه به‌صورت اینترنتی، نیازی به ارائه رمز کارت‌های بانکی نیست و نیاز است مالکان وسایل نقلیه شخصی در این زمینه مراقبت لازم را به عمل آورند.

ثبت‌نام کارت سوخت المثنی به منظور دریافت سوخت تنها با استفاده از کارت سوخت اجرایی شده است و هدف از این اقدام، جلوگیری ازقاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها بوده و به معنای سهمیه‌بندی و افزایش نرخ سوخت نیست.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟

سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا دریافت رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبان با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید