Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه فقر عامل اصلی بازماندگی از تحصیل کودکان در استان است گفت: دولت اهتمام ویژه جهت شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، محمد مهدی شهریاری امروز در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با بیان اینکه استان از لحاظ سرانه فضای آموزشی در رتبه های آخر کشوری قرار دارد، گفت: بدون شک پایین بودن شاخص باسوادی در استان عامل عقب ماندگی استان از توسعه اقتصادی نیز می شود چرا که این مسئله با سواد رابطه تنگاتنگ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، عنوان کرد: در راستای بالا بردن شاخص باسوادی در استان در سالجاری اهتمام جدی داشته ایم که باعث افزایش ۳٫۲ درصدی شاخص باسوادی در استان شده است.

استاندار آذربایجان غربی، عنوان کرد: آذربایجان غربی با توجه به شرایطی آب و هوایی خاص خود مردم زیادی را در بستر روستا ها و یا به صورت ایل عشایردارد به طوری که  این استان دارای ۳ هزار روستا و مناطق عشایری است.

وی، دراینخصوص ادامه داد: در این روستا ها و مناطق عشایری نرخ باسوادی پایین تر است و جهت بهبود شرایط نیازمند برنامه ریزی و اقدامات بیشتری است.

شهریاری،با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه ۲۹ شاخص باسوادی درکل کشور را دارد، بیان کرد: نمیتوان معضلات و مشکلاتت موجود در جامعه را منکر شد اما باید با ایجاد بهترین شرایط درصدد بازگردانی کودکان بازمانده از تحصیل بکوشیم که در اینخصوص بیشترین تلاش متوجه بخش دولت است.

وی، ادامه داد:البته در برخی از مناطق شهری وروستایی نیز کم بودن در آمد خانوار یکی از علل اصلی بازماندگی کودکان از تحصیل است چرا که خانواده نسبت تامین مایحتاج زندگی اقدام کرده و قادر به تامین مایحتاج تحصیل فرزندان نیستند.

استاندارآذربایجان غربی، تاکید کرد: در راستای جلوگیری از بازماندن این کودکان از تحصیل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نسبت به تامین مخارج تحصیل آنان اقدام کردند.

شهریاری، پیگیری جدی بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به محیط های آموزشی و مدارس را از اولویت‌های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: باید آموزش و پرورش تلاش کند با طرح مسئله کودکان بازمانده از تحصیل در شورای آموزش و پرورش استان و استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه ها برای بازگشت این افراد به مدارس رتبه و شاخص‌های خود را در سطح کشور افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی با انتشار ویدیویی نوشت: در تحلیلی گفتم؛ با درآمد ۳۵ میلیارد دلاری نفت، ثبت تورم ۵۰-۴۸ درصدی در سال ۱۴۰۲ قابل قبول نمی‌باشد و دولت نمی‌تواند ژست مبارزه با تورم بگیرد! 

همتی افزود: بلافاصله دستور تخریب صادر شد که زمان شما چنین بود و چنان… میدانید دلیل اصلی عدم توفیق دولت سیزدهم در تحقق وعده کنترل تورم و نرخ ارز چیست؟ 

همتی گفت: یک علت مهم این است که طی دو سال و نیم گذشته، این دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است، یعنی پایه پولی در ۳۰ماه، ۱۱۵ درصد افزایش داشته است، درحالیکه از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰، جمع این رقم، ۵۱۹ همت بوده است!

دیگر خبرها

  • پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی
  • (ویدیو) طعنه سنگین مجری صدا و سیما به دولت رئیسی
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • قصه فراق از تحصیل