Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@22:01:27 GMT

چگونه میکروب ها در شرایط ناممکن زنده می مانند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۶۵۳

چگونه میکروب ها در شرایط ناممکن زنده می مانند

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در شرایط خاص مانند چشمه های آب گرم، دهانه های آتشفشانی، دریچه های هیدروترمال* در اعماق دریا مکان هایی که برای اکثر اشکال حیات غیر قابل زندگی هستند، میکروارگانیسم هایی رشد و زندگی می کنند که چگونگی زندگی کردن آنها برای دانشمندان سوالات فراوانی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان به تازگی پروتئینی را کشف کرده اند که غشاء میکروب ها را اصلاح کرده و به آنها کمک می کند تا در محیط های اسیدی و گرم زندگی کنند.

یافته ها، این نظریه که این موجودات یک خاصیت محافظت کننده در مقابل شرایط سخت و ناممکن را دارند، تایید کرده است.

دانشمندان متوجه شده اند این دسته از میکروب ها که به « آرکایا » معروف هستندبه وسیله یک غشاء که از مواد شیمیایی که متفاوت از ساختار آن میکروب ها، گیاهان یا حیوانات هستند ، تشکیل شده است. این تیم ثابت کرده اند که ایده و نظریه داشتن یک غشاء محافظ کاملا صحیح بوده است . آنها در همین راستا پروتئینی را کشف کرده اند که یک ساختار غشایی کاملا غیرمعمول و غیرطبیعی را در این گونه های خاص به وجود می آورد و به آنها اجازه زندگی در زیستگاه هایی با شرایط شدیدا ناممکن را داده و از آنها محفاظت می کند.

*دریچه‌های هیدروترمال یا گرمایی در نقاطی از پوسته زمین که صفحات تکتونیکی در حال دور شدن، هستند قابل رویت‌اند. در این نقاط، آب دریا با گرمای ناشی از جریان ماگمای زیر سطحی حالت اسیدی پیدا کرده و با شستشوی مواد فلزی از سنگ‌های اطراف، صخره‌ها را تبدیل به دریچه‌های خروج مواد شیمیایی در اعماق سرد اقیانوس‌ها می‌کند. محققان همچنین در این اکتشاف دریافتند که انرژی آزاد شده توسط دریچه‌های اقیانوسی بسیار بیشتر از تصور گذشته است و در بعضی از دریچه‌ها انرژی آزاد شده به رقم قابل توجه 500 مگاوات می‌رسد.

انتهای پیام/

159 / 159

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ لحظه پیدا شدن یسنا از دریچه دوربین کایت هلال‌احمر

هلال احمر گلستان تصاویر ضبط شده از طریق دوربین نصب شده روی کایت را از لحظه پیدا کردن یسنا منتشر کرد.

دریافت 3 MB

به گزارش مشرق، کایت سوار داوطلب هلال‌احمر یسنا را پس از پنج روز مفقودی در مزارع کلزا پیدا کرده بود.

یسنا دختر بچه چهار ساله اهل روستای یلی بدراق شهرستان کلاله از یکشنبه ۹ اردیبهشت، هنگامی که مادرش مشغول کار در زمین کشاورزی بود، مفقود شده بود، عصر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت پس از پنج روز جستجو پیدا شد.

دیگر خبرها

  • بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • فیلم هوایی جالب؛ لحظه پیدا شدن یسنا از دریچه دوربین کایت
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • ببینید | لحظه دیده شدن یسنا از دریچه دوربین نصب شده بر روی کایت
  • فیلم/ لحظه پیدا شدن یسنا از دریچه دوربین کایت هلال‌احمر
  • فیلم| لحظه دیده شدن یسنا از دریچه دوربین نصب شده بر روی کایت
  • فوتبال از دریچه فان؛ اگر ساسولو همیشه مقابل اینتر بازی می کرد