Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ مراسم اختتامیه اولین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(علیهم السلام) با قرائت بیانیه پایانی و سخنرانی دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به کار خود پایان داد .
دکتر علی اکبر ولایتی طی سخنانی در مراسم اختتامیه این کنگره با تاکید بر اینکه بشریت و توده های مختلف مردم در جهان امروز با مصائب و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و از ظلم و ستم های بی شماری رنج می برند گفت: کشورهای مدعی حقوق بشر و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در برابر ظلم و ستمی که در کشورهای اسلامی از جمله یمن، فلسطین، سوریه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بر ملت های مظلوم منطقه روا داشته می شود نه تنها سکوت کرده بلکه با صراحت اعلام می کنند تا زمانی که دلارهای این گاو شیرده به ما می رسد و می توانیم برای مردم خودمان اشتغال ایجاد کنیم ما از آن ها و از جنگ یمن حمایت خواهیم کرد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت رفع تفرقه ها، اختلافات و فرقه گرایی ها تاکید کرد: بایستی از انحرافاتی همچون سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی که در جهان اسلام به وجود آمده دوری کرد و با توسل به ریسمان محکم الهی به سوی فلاح راه برگزید که این راه همانا محبت و مودت اهل بیت(ع) است که رسول خدا(ص) نیز در حدیت ثقلین بر تمسک به قران و اهل بیت(ع) برای جلوگیری از گمراهی ها تاکید نمودند.
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت : جمهوری اسلامی ایران حتی در سخت ترین شرایط مانند محاصره اقتصادی، جنگ تحمیلی، جنگ های نیابتی ، داعش، ترورها و تهدیدات روزانه دشمنانِ اسلام و اهل بیت (ع) در برابر توطئه های دشمنان به منظور حمایت از برادران مسلمان خود ایستادگی نموده چرا که تنها راه مقابله، انتخاب گزینه مقاومت است.
مشاور مقام معظم رهبری همچنین در حاشیه این کنگره جهانی با برخی از شخصیت های شرکت کننده در این اجلاس به صورت جداگانه دیدار و در خصوص مهمترین مسائل جهان اسلام و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
دکتر ولایتی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم امین رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان و اعضای شورای مرکزی با اشاره به توانمندی و ظرفیت ارزشمند جبهه مقاومت در مقابله با توطیه های دشمنان برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی و به ویژه ایجاد تفرقه در جهان اسلام، تاکید کرد که بی تردید در این مسیر پیروزی نهایی محقق خواهد شد .
وی در ادامه دیدارهای خود همچنین با محمد القبلی عضو شورای انصار الله یمن دیدار کرد و اظهار امیدواری کرد با مقاومت و ایستادگی، به زودی شاهد پیروزی نهایی برای ملت بزرگ یمن خواهیم بود .
دکتر ولایتی با شخصیت های دیگری از جامعه مسلمانان آرژانتین ، عراق ، ترکیه و ... دیدار و گفتگو کرد .
در دومین روز این نشست که با حضور شخصیت ها، علماء و اندیشمندان برجسته جهان اسلام به ریاست دکتر ولایتی برگزار شد ؛ کمیته های تخصصی در زمینه های مختلف با هدف بررسی راهکار‌های افزایش وحدت جامعه اسلامی و مبارزه با توطئه های دشمنان دیدگاه‌های خود را ارائه کردند .
کمیته های تخصصی شورای مرکزی کنگره جهانی اهل بیت (ع) در حوزه های رسانه ای ، فرهنگی – اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی برگزار گردید و در خصوص موضوعاتی همچون نقش رسانه در تحولات جهان اسلام، محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری ها، رسانه و سبک زندگی اسلامی و اخلاق اجتماعی، فرصت ها و تهدید های فرهنگی، بحران های منطقه، نقش و سهم محبان اهل بیت(ع) برای التیام آن ها، همکاری های فرهنگی و .... به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بیانیه کنگره محبان اهل بیت تمسک ولایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد

روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت آمریکا در قضیه فلسطین و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی خصومت خود را با اسلام نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انیس» روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت: مردم و بسیاری از کشورهای جهان برای حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسرائیل تلاش می‌کنند اما آمریکا هم مانند اسرائیل در قطب مقابل ایستاده و سخنان کسی را دراین‌باره نمی‌پذیرد و از این طریق موضع ضد اسلامی خود را نه تنها با فلسطین بلکه با کل جهان اسلام نشان داده است.

نوشتار می‌افزاید: مسلمانان جهان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به شدت با اسلام مخالف است و دشمنی آشتی‌ناپذیری با اسلام دارد. وقتی آمریکا، اسرائیل را در خاورمیانه مستقر کرد، هدفش آزار و اذیت مسلمانان از طریق این ملت پلید بود.

انیس افزود آمریکا همواره مدعی احقاق حقوق بشر در جهان است، اما اکنون ثابت شد در فلسطین به واسطه این کشور، حقوق بشر در سطح بالایی نقض شده است.

نویسنده با تاکید بر این که آمریکا به سمت زواول پیش می‌رود، تأکید کرد: امروز یا فردا، فلسطین دولت مستقل خود را تشکیل می‌دهد و جهان نیز او را به رسمیت خواهد شناخت.

افغانستان: آمریکا با حمایت از جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهان نشان دادطالبان: جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

روزنامه چاپ کابل تصریح کرد: بزرگترین اشتباه آمریکا در قبال فلسطین، حمایت از جنگ و جنایت اسرائیل علیه بشریت است و این حمایت غیرقانونی آمریکا باعث می‌شود ملت‌های آزاده جهان در مقابل آن مقاومت نشان دهند و از این کشور روی برگردانند زیرا کشتار جمعی و نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

پیش از این نیز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به حمایت دولت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی گفته بود: آمریکا با حمایت خود از اسرائیل و جنایات آن چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)