Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-28@02:14:13 GMT

شرایط مجوز کشت برنج در استان فارس

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۸۲۳

احمد دهقان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از کاهش ۳۰ درصد سطح زیر کشت برنج نسبت به سال گذشته خبر داد. جنوب نیوز: احمد دهقان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از کاهش ۳۰ درصد سطح زیر کشت برنج نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه بر عدم استفاده از آب­‌های زیرزمینی در کشت برنج داریم گفت: با اعمال این محدودیت و ممنوعیت­‌ها امسال ۸ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ستاد بحران کشور سیاست­‌هایی را اعمال کرده است که نگاهی بهره‌­ورانه به کشت برنج در استان فارس دارد. بر اساس این سیاست­‌ها  با وجود اینکه همه عوامل محدودیتی را مد نظر قرار داده، اجازه کشت برنج در شرایط خشکه کاری با میزان آب مصرفی بسیار کم داده شده است.

تاکنون با استفاده از هر متر مکعب آب ۱۵۰ گرم برنج تولید می‌­شد، در حالی که دهقان در توضیح سیاست­‌های اخیر ستاد بحران کشور گفت: بر این اساس تنها در صورتی کشت برنج صورت می­‌گیرد که با استفاده از هر متر مکعب آب ۷۰۰ گرم برنج برداشت شود یا برای کشت هر هکتار برنج تنها ۷ هزار متر مکعب آب مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس بر لزوم همکاری و همیاری تمامی نهادها و دستگاه­‌های مربوطه از قبیل سازمان آب منطقه‌­ای، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و غیره  برای اعمال این محدودیت‌ها و ممنوعیت­‌ها تاکید کرد و همکاری کشاورزان را مهم‌ترین عامل در موفقیت برنامه‌ریزی‌­هایی دانست که کشاورزی پایدار را برای کشاورزان و استان به ارمغان خواهد آورد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود