Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@15:02:16 GMT

چین یک دیپلمات سابق کانادایی را بازداشت کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۳۶۴

به گزارش فارس، چین در پی بالا گرفتن تنش‌ها بر سر اقدام دولت کانادا در بازداشت یکی از مدیران ارشد شرکت «هوآوی»، یک دیپلمات سابق کانادایی را دستگیر کرده است. 

دو منبع به شبکه «سی‌بی‌اس» گفته‌اند «مایکل کاوریگ»، دیپلمات سابق کانادایی که در حال حاضر برای «گروه بین‌المللی بحران» کار می‌کند، در چین دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سی‌بی‌اس نوشته هنوز مشخص نیست آیا پرونده وی به دستگیری جنجالی «منگ وانژو»، از مدیران ارشد شرکت هوآوی مرتبط است یا خیر. 

منابع خبری بامداد پنجشنبه (۱۵ آذرماه) اعلام کردند کانادا بنا به درخواست مقام‌های آمریکایی یکی از مدیران ارشد شرکت فناوری ««هوآوِی» که متهم به نقض تحریم‌ها علیه ایران است را دستگیر کرده و قصد دارد وی را به آمریکا مسترد کند. 

این اقدام با واکنش تند چین مواجه شد. سخنگوی سفارت چین در کانادا گفت: «چین، به شدت با اینگونه اقدامات که به حقوق انسانی قربانی لطمات جدی وارد می‌کند مخالف است و مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند.»

سخنگوی سفارت چین در کانادا همچنین خاطرنشان کرد از طرف آمریکایی و کانادا خواسته «فوراً» این شهروند چین را آزاد کنند. 

«لاری کادلو»، مدیر شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با «سی‌ان‌بی‌سی» درباره همین موضوع گفت: «ما از مدتها پیش به آنها (شرکت هوآوی) درباره نقض تحریم‌‌ها علیه ایران هشدار داده‌ایم.»

وی اضافه کرد: «ما این تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده‌ایم. اقدام آنها ضد سیاست‌های ما است. چرا نباید آن را اجرا کنیم؟»

یک روزنامه چین در واکنش به دستگیری«وانژو منگ»، که از اعضای هیئت رئیسه هوآوی و دختر بنیانگذار این شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های ارتباطی است نوشته هدف آمریکا از این اقدام هدف قرار دادن بازارهای جهانی هوآوی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد

جنگ علیه غزه خسارات زیادی به استارباکس وارد کرده و از زمان تشدید تحریم، سهام آن بیش از ۳۱ درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش عربی پست، پس از تشدید تحریم جهانی این برند که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی رخ داد، سهام استارباکس که در بورس نیویورک فهرست شده، بیش از ۳۱ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری آناتولی، بر اساس داده‌های شرکت استارباکس در وال استریت، نشان می‌دهد که از زمان گسترش تحریم‌های مردمی در اواسط نوامبر ۲۰۲۳، سهام ۳۱ درصد کاهش یافته است.

در همین راستا در پایان جلسه روز جمعه، قیمت سهام این شرکت به ۷۳.۱۱ دلار رسید نوامبر گذشته قیمت سهام استارباکس ۱۰۷.۱ دلار بود.

در پایان جلسه جمعه، نسبت به پایان جلسه پنج‌شنبه، سهام این شرکت با ۲.۴۳ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۰ رسید.

در بیانیه‌ای در آن زمان،  لاکسمن نراسیمهان، مدیر عامل شرکت استارباکس در بیانیه‌ای گفت: شرکت امروز در محیطی پر از چالش فعالیت می‌کند. اما نتایج این سه ماهه نشان دهنده قدرت برند، توانایی‌های ما یا فرصت‌های پیش رو نیست. 

به گزارش مجله آمریکایی «نیوزویک»، شایان ذکر است که استارباکس تنها شرکت معروفی نیست که در بحبوحه تحریم‌های مردمی ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، سود ناامیدکننده‌ای را اعلام کرده است.

مک دونالد اخیراً کاهش ۰.۲ درصدی سود را اعلام کرده است که بخشی از آن به دلیل کاهش فروش در خارج از آمریکا است، زیرا این شرکت در برخی بازار‌ها نیز با تحریم مواجه است.

 مک دونالد همچنین به دلیل ارائه غذای رایگان به ارتش اشغالگر اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت. این شرکت به دلیل خالی ماندن شعبه‌های خود در مالزی، مجبور به تعطیلی آن‌ها گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • نحوه درست کردن لامپ LED با قیچی به روش برقکار کانادایی (فیلم)
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • عکس| واکنش مهاجم سابق پرسپولیس به اقدام هوادار سپاهان
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران