Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@07:06:55 GMT

به دنبال اشتغال‌زایی با توزیع پول نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۰۸۶

به گزارش فارس،‌ رضا رحمانی وزیر صنعت،‌معدن و تجارت صبح امروز با حضور در سازمان برنامه و بودجه تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن  را با رئیس سازمان برنامه و بودجه منعقد کرد. 

وزیر صنعت در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر 80 هزار واحد صنعتی و معدنی داریم که همچنین باید 3 میلیون واحد صنفی در کل کشور را به آن افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رحمانی به تبصره 18 قانون بودجه 97 اشاره کرد و گفت: آنچه امروز تفاهم شد ایجاد 270 هزار فرصت شغلی در حوزه صنعت، معدن و صنوف است. 

وی با تاکید بر اینکه با توزیع پول به دنبال اشتغال‌زایی نیستیم به تجارت خارجی و ظرفیت‌های این حوزه پرداخت و افزود: حداقل 10 میلیارد دلار از واردات کشور باید در داخل تولید شود و این امکان و ظرفیت وجود دارد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه منابع و ریالی که برای نوسازی واحدها اختصاص می‌یابد صرفا در همین حوزه هزینه خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین مشکل واحدها تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است و از بابت فروش و بازاریابی مشکلی نداشتند. امسال نسبت به سال گذشته نقدینگی چندین برابر کاهش پیدا کرده و آسان‌ترین راه برای ایجاد اشتغال تعیین سرمایه در گردش واحدها است. 

رحمانی یکی از برنامه‌های این وزارتخانه را توسعه و تکمیل زنجیره تولید فلزات اساسی دانست و گفت: ظرفیت تولید فولاد نسبت به گذشته دو برابر شده بدین ترتیب خام فروشی در کشور محدودتر می‌شود. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید و صادرات در کشور یادآور شد: اگر فقط 10 درصد واردات کشورهای همسایه را پوشش بدهیم می‌توانیم بالغ بر 100 میلیارد دلار صادرات به آنها داشته باشیم که این موضوع شدنی است. 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد