Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خداپرست عصر سه‌شنبه در پنجمین نشست مطالبه‌گری جوانان از مسئولان استان اردبیل تصریح کرد: از ابتدای سال جاری با حمایت و مشارکت مناسب همیاران محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد ۳۲ مورد پاکسازی مناطق مختلف شهری از زباله انجام پذیرفته است.

وی به مخالفت جدی با قطع هر گونه درختی در محدوده‌های مختلف استان پرداخت و افزود: آبیاری، حفاظت، هرس، شناسنامه‌دارکردن و پلاک ‌گذاری درختان در محدوده شهری برعهده شهرداری‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل محیط زیست اردبیل چهار شهر این استان دارای سیستم تصفیه فاضلاب بوده که شش مورد دیگر نیز در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه رودخانه‌های دائمی بالیقلوچای، قره‌سو و ارس از جمله منابع آبی مهمی بوده که تحت پایش اداره‌کل محیط زیست استان اردبیل قرار دارند، توضیح داد: طی سه سال اخیر در رودخانه ارس سیستم‌های آنلاینی قرار داده شده که از لحاظ پارامترهای مختلف وضعیت کیفی رودخانه را گزارش می‌دهند.

ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

 مدیرکل محیط زیست استان یادآور شد: پیگیری‌های لازم برای خرید و راه‌اندازی ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در شهر اردبیل ادامه داشته و با فراهم شدن شرایط این دستگاه در سریع‌ترین بازه زمانی در مرکز شهر نصب خواهد شد و در این خصوص هماهنگی‌های لازم نیز با شهرداری و شورای شهر انجام پذیرفته است.

خداپرست یادآور شد: ۱۵ تفاهم‌نامه مختلف همکاری با دستگاه‌های اجرایی در زمینه محیط زیست منعقد شده تا با افزایش مشارکت‌ها در بین اقشار مختلف مردم زمینه‌ افزایش احساس مسئولیت در قبال محیط زیست و حمایت از این میراث ارزشمند نهادینه شود.

به گفته وی تاثیرپذیری هرگونه آموزش و فرهنگسازی در دوران کودکی و نوجوانی به مراتب بالاتر از هر مقطع دیگری خواهد بود، افزود: با مشارکت آموزش و پرورش استان اردبیل در هر هفته حداقل در دو مدرسه از مدارس استان آموزش‌های لازم مرتبط با محیط زیست ارائه می‌شود.

کد خبر 4482796

منبع: مهر

کلیدواژه: پاکسازی طبیعت محیط زیست اردبیل همیاران طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل