Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: سرباز زندانی که به‌خاطر ناتوانی در پرداخت دیه 10 میلیون تومانی دو سال در زندان بود بار دیگر با همت و سخاوت دستان نیکوکار به زندگی برگشت.

پس از انتشار سرگذشت غم انگیز این زندانی جوان دهها نیکوکار از سراسر کشور برای آزادی سرباز زندانی اعلام آمادگی کردند. در این میان برخی از مخاطبان ابراز کردند به این دلیل قصد کمک به زندانی گرفتار را دارند که خود نیز گرفتار چنین شرایطی بوده‌اند و با کمک نیکوکاران روزهای سخت زندگی‌شان را سپری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به شکرانه رفع گرفتاری‌شان قصد کمک به سرباز زندانی را داشتند. پیمانکار یک شرکت ساختمانی در اهواز، کارمند ارشد اداره دولتی در تهران، جمعی از سربازان یک پادگان و... که با خواندن گزارش احساس نزدیکی با سرباز زندانی داشتند به جمع نیکوکاران پیوستند. برخی نیز اعلام کردند که حاضرند بعد از رهایی وی برایش شغل پیدا کنند تا بتواند زندگی بهتری برای خود فراهم کند. اما در این میان مادر شاکی که خود نیز شرایط سختی دارد و فرزند یتیمش به‌دلیل بیماری قلبی روزهای پردردی را می‌گذراند در جایگاه معنوی یک نیکوکار حاضر به گذشت نیمی ازدیه شده بود. این زن فداکار به خاطر شاد کردن خانواده سرباز زندانی حتی از مسئولان زندان  درخواست 2 هفته مرخصی برای متهم در ایام نوروز کرده بود.

در حالی که مردم نیکوکار کشور با تماس‌های تلفنی پیاپی برای نجات این پسر جوان اعلام آمادگی کرده بودند زوج نیکوکار از استان البرز بار دیگر پیشقدم شده و با هماهنگی افشار -دادستان نظامی- و دکتر حسینی -رئیس دادسرای نظامی استان البرز- مقدمات انتقال زندانی به دایره اجرای احکام را فراهم و از شاکی برای دریافت دیه و اعلام گذشت دعوت کردند.

ر. ف نیکوکار البرزی که بارها مقدمات آزادی زندانیان بدهکار را فراهم کرده است پس از انتشار این گزارش نماینده خود را به دادگاه نظامی کرج فرستاد و با پرداخت دیه شاکی برگه آزادی سرباز نیشابوری را امضا کرد. مرد نیکوکار گفت: من درد هر 2 خانواده را حس کردم. پرداخت دیه نه تنها به متهم برای رهایی از حبس کمک کرد بلکه از رنج‌ها و خستگی‌های خانواده شاکی نیز کاست که مجبور بودند در این شرایط سخت دغدغه تأمین هزینه‌های درمان فرزندشان را نیز داشته باشند. از خداوند خواسته‌ام تا زمانی که حس نوعدوستی و جرأت بخشش در قلبم زنده و بیدار است به من ببخشد.

اشک‌های شاکی و متهم

صدای کشیده شدن زنجیر آهنی خبر از انتقال زندانی به دادگاه می‌داد. پسر ضعیف ریز نقشی در کنار مادرش روی صندلی نشسته و چشم به در دوخته بود. انتظاری دلتنگ برای بخشیدن کسی که روزی بی‌خبر از راه رسیده بود و بیگناه مجازاتش کرده بود. پسری جوان به همراه مأمور بدرقه زندان وارد شعبه اول دادگاه نظامی شد. صورتش پر از التماس بود. نمی‌دانست که خداوند راز و نیازهای شبانه‌اش را شنیده و تا لحظاتی دیگر بند از پایش آزاد خواهد شد.

بی قرار و مضطرب بود. با شاکی چشم در چشم شد و به آرامی گفت: اشتباه کردم، پشیمانم. سرباز بودم و چاره‌ای جز اجرای دستور مافوق نداشتم. خانواده‌ام به هم ریخته است و مادر و برادر کوچکم نگاهشان به در مانده تا من برگردم. در یک لحظه هر 2 پسر گریستند و از سختی‌های زندگی‌شان به هم گفتند. هر 2 در سایه فقر قد کشیده بودند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

ایران واشقانی فراهانی

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

گلزن فوتبال ایران در جام جهانی به کما رفت+عکس قتل فجیع در پشت‌صحنه سریال معروف +عکس جنجال منتشر شدن فیلم سواری گرفتن رئیس اداره برق برای خیس نشدن زیر باران+ فیلم اقدام عجیب دختر خیابان انقلاب در کانادا / او بدکاری کرد + جزییات این مرد خبیث بعد از تجاوز به زنها اعضای بدن آنها را می فروخت+عکس 7 مرد هوسباز دختر 10 ساله را از جشن عروسی دزدیدند و به اوتجاوز کردند +عکس زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد رازهای مرگبار زندان رجایی شهر را در این گزارش بخوانید / ندامگاه خوفناک مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا رسوایی بزرگ برای ملکه زیبایی امریکا + عکس تصویر لحظه گیر کردن خنده دار زن30 ساله در سقف خانه +عکس 3 قمه کش در تاریکی شب مردی را در جنوب تهران کشتند سقف کلاس روی سر 2 دانش آموز رامهرمزی فرو ریخت ! مرد حسود هر 2 دست زنش را قطع کرد+ عکس شوکه شدن عوامل رادیو از شگرد عجیب عبدالله گدا

منبع: رکنا

کلیدواژه: زندانی آزادی زندان فقیر عکس زندگی سرباز زندانی عکس مرد دستگیر شد دختر تهران جوان در خیابان مادر ساعت تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت عجیب: یامال به جمع ستاره‌های شاکی پیوست

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که یامال هم در روزهای اخیر به جمع بازیکنان ناراضی از شرایط بارسلونا پیوسته است و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که از تعویضش در دیدار برابر خیرونا راضی نیست.

بارسا در این بازی حساس و مهم با نتیجه 2-4 برابر خیرونا شکست خورد و جایگاه دوم جدول رده‌بندی رقابت‌های لالیگا را از دست داد و به رده سوم سقوط کرد و در دقیقه هشتاد و چهارم این بازی بود که ژاوی تصمیم گرفت یامال را از زمین بیرون بکشد و ژوائو فلیکس را به جای او وارد زمین کند.

حالا مووی استار پلاس تصاویری از ناراحتی این بازیکن جوان پس از حضور روی نیمکت منتشر کرده است. این ستاره ۱۶ ساله پس از خروج از زمین گرمکنی که به او داده شده بود را به زمین پرت کرد تا نشان دهد که به هیچ وجه از این تصمیم راضی نبوده است.

یامال در دقایقی که در زمین حضور داشت توانسته بود عملکرد بسیار خوبی را در ترکیب بارسا به نمایش بگذارد و پاس گل اول تیمش را برای آندریاس کریستنسن ارسال کرد و پنالتی دیگری را هم برای این تیم گرفت تا بازی را 1-2 کند.

بسیاری از رسانه‌های نزدیک به بارسلونا پیش از این خبر داده بودند که خوان لاپورتا هم بسیار از این شکست عصبانی بود و صدای فریادهای او در تونل‌های ورزشگاه که می‌گفت: «باورکردنی نیست!» حتی به گوش هواداران هم رسیده است.

ژاوی هم که از عملکرد بازیکنانش در این بازی عصبانی بود، پس از پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: «ما در ۲۰ دقیقه پایانی در سطحی که یک بازیکن بارسا باید باشد نبودیم. اشتباهات بدی انجام دادیم که در چنین سطحی نباید انجام شود و این اولین‌بار نیست که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. احساس می‌کنم که بازی را به راحتی از دست دادیم. رقابت در چنین شرایطی بسیار سخت است. اما این بخشی از ناپختگی بسیاری از بازیکنان است.»

دیگر خبرها

  • حمایت ۷۹۳ معلم نیکوکار از ایتام اردبیلی
  • پرسپولیس مثل استقلال شاکی شد
  • مهارت شعبده بازی ؛ غیب کردن توپ را یاد بگیرید!
  • عصبانیت عجیب: یامال به جمع ستاره‌های شاکی پیوست
  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • هوش مصنوعی در دستان iOS 18!
  • کلهر: سرنوشت قهرمانی دست استقلال نیست
  • باید باز هم از اوسمار حمایت کرد
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد