Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرز توفیقی ،رئیس کمیته مزد کانون عالی شوراها در گفت و گو با تسنیم ، درباره عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار گفت: طبق قانون و ماده 137 و ماده 130 و اساسنامه ای که برای شورای عالی کار نوشته اند، شورای عالی کار باید ماهیانه حداقل یک جلسه تشکیل دهد. متاسفانه از اوایل سال تا کنون تنها 3 تا جلسه داشته اند که 2 جلسه آن به درخواست نماینده کارگران در راستای عقب افتادگی مزدی کارگران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توفیقی اظهار داشت: با وجود اینکه درخواست کارگران عقب افتادگی مزدی کارگران بود، اما در دستور جلسه دست بردند و دستور جلسه را بررسی وضعیت اقتصادی کردند. در صورتی که شورای عالی کار وجاهت کار قانونی برای اوضاع اقتصادی را ندارد. 9ماه از سال گذشته است و 6 جلسه شورای عالی کار طلبکار هستیم. در آخرین جلسه کمیته دستمزد نامه کتبی به امضای سه نماینده اصلی کارگران در شورای عالی کار به دبیرخانه شورای عالی کار ابلاغ شده است که در اسرع وقت تشکیل جلسه فوری و اضطراری داده می شود . این موضوع نیز مطابق نص صریح قانون به امضای سه نماینده اصلی شورای عالی کار می رسد باید وزارت کار در اسرع وقت تشکیل جلسه دهد.

 رئیس کمیته مزد کانون عالی شوراها افزود: نمایندگان کارگری هرگز ورود به بحث دستمزد 98 نمی کنند تا تکلیف عقب افتادگی مزدی 97 تعیین تکلیف شود. اینکه برخی از نمایندگان کارفرمایان افزایش مزد 97را منتفی می دانند وجاهت قانونی ندارد،  در حال حاضر بهشت کارفرمایان است. نه کسی نرخ آنها را کنترل می کند،نه کسی نظارت می کند ببنید تولید کنندگان با چه دلاری خرید کرده اند. سود بسیار زیادی دارند. تا آذر ماه 97 حدود رشد 58درصدی داشتیم، اما هیچ کس اعلام نکرد، اما همین که قرار است در چند ماه آینده 10 درصد قیمت لبنیات ارزان شود، چندین بار اعلام کرده اند. قرار است در آینده قیمت لبنیات ارزان شود که چندین بار اعلام کرده اند اما قیمت لبنیات هیچ تغییری نکرده است. اما هیچ فردی نمی گوید قیمت لبنیات 58 درصد گران شد حالا که قرار است 10درصد ارزان شود همه اعلام می کنند. چون در لبنیات قدرت احتکار وجود ندارد، می خواهند قیمت لبنیات را 10 درصد ارزان کنند. چرا بقیه مواردی که گران شده ارزان نمی کنند؟!!

توفیقی بیان کرد: باید در صورتی که سه نماینده از9 نماینده شورای عالی کار درخواست برگزاری جلسه شورای عالی کار را اعلام کردند، جلسه شورای عالی کار باید برگزار شود. در نامه ای که برای برگزاری جلسه شورای عالی کار ارائه کردیم نه تنها 3نماینده بلکه تمام نمایندگان تشکل های کارگری امضا کردند. تمام نمایندگان تشکل های کارگری در حمایت از 3نماینده اصلی شورای عالی کار این نامه را امضا کردند.درخواست جلسه فوری شورای عالی کار کردند که طبق قانون باید تشکیل شود. تا مزد 97 تعیین تکیلف نشود و کسی متولی این عقب افتادگی مزدی دستمزدی نشود و این سودی را که در این آشفته بازار 8 ماهه گذشته هم دولت و هم صنعتگران و هم سوداگران نبرده اند به هیچ ورود به مزد 98 منطقی نیست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او یه ایلنا گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار کذشته و وفق مواد ۱ و۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901201

دیگر خبرها

  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود