Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@21:24:29 GMT

ضرورت آموزش جنسی در مدارس

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۰۱۹

رکنا: ابراهیم فیاض، پژوهشگر حوزه‌های جامعه‌شناسی و دانشیار دانشگاه تهران معتقد است باید آموزش جنسی در مدارس وجود داشته باشد.

فیاض درباره نظام آموزش و پرورش در کشور گفت: بسته به سن دانش‌آموز باید مهارت‌های مناسب را به او آموخت. مثلاً دانش‌آموزی که در سن بلوغ است، باید بحران جنسی و بحران بلوغ را بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش‌آموز دوره ابتدایی باید تن خودش را بشناسد و فرق بین دختر و پسر را بفهمد. وی افزود: من بشدت به ضرورت آموزش جنسی اعتقاد دارم. الان در بحران مربوط به تجاوز Rape جنسی، مهم‌ترین مشکل ما این است که دانش‌آموز کم سن و سال نمی‌داند تجاوز دقیقاً چیست. به همین دلیل شاهد تجاوز معلم به دانش‌آموز یا تجاوز دانش‌آموزان بزرگ‌تر به دانش‌آموزان کوچک‌تر هستیم. منظورم از تجاوز، هر گونه تعرض جنسی است. اگر کودکان ما در مدارس از آموزش جنسی بهره‌مند باشند، کاهش چشمگیری در تعداد تجاوزها رخ می‌دهد. کودک باید بدن خودش و مرزهای رفتار دیگران با بدن خودش را بشناسد. همچنین باید بداند که بین دختر و پسر چه تفاوت‌هایی وجود دارد. این باعث می‌شود کودک در درون خودش احساس تنهایی نکند و راه شکوفایی‌اش باز شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

گلزن فوتبال ایران در جام جهانی به کما رفت+عکس قتل فجیع در پشت‌صحنه سریال معروف +عکس جنجال منتشر شدن فیلم سواری گرفتن رئیس اداره برق برای خیس نشدن زیر باران+ فیلم اقدام عجیب دختر خیابان انقلاب در کانادا / او بدکاری کرد + جزییات این مرد خبیث بعد از تجاوز به زنها اعضای بدن آنها را می فروخت+عکس 7 مرد هوسباز دختر 10 ساله را از جشن عروسی دزدیدند و به اوتجاوز کردند +عکس زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد رازهای مرگبار زندان رجایی شهر را در این گزارش بخوانید / ندامگاه خوفناک مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 6 سال زندان برای خانم جاسوس حرفه ای رسوایی بزرگ برای ملکه زیبایی امریکا + عکس طلافروشی های مشهد از این مردان وحشت داشتند 9 عضو یک خانواده ایرانی در دریای گناوه گم شدند شوکه شدن عوامل رادیو از شگرد عجیب عبدالله گدا سقف کلاس روی سر 2 دانش آموز رامهرمزی فرو ریخت !

منبع: رکنا

کلیدواژه: تجاوز Rape جامعه شناسی دانشگاه تهران مدارس جنسی آموزش عکس دستگیر شد تهران دختر مرد جوان در خیابان قدیمی ساعت تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی