Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پروژه‌های مهم دقت را نباید فدای سرعت برای حضور و افتتاح کرد و از طرفی مدیریت بومی و غیر بومی راهگشا نیست آن‌چه انتظار مردم ایلام است بررسی علت علمی، اقتصادی و فنی تاخیر در افتتاح با توجه به شرایط موجود کشور است. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۸ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، پتروشیمی ایلام و افتتاح فاز 2 الفین آن هر چند روز یک‌بار به بحث روز رسانه‌های و تیتر یک اخبار و موضوع سخنرانی مسئولان ارشد استان ایلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز2 الفین پتروشیمی ایلام که بعد از سال‌ها، اعلام به بهره‌برداری و عدم بهره‌برداری، آدامس جویده شده‌ای شده است که دیگر مزه آدامس را نمی‌دهد و اعتماد مردمی برای افتتاح آن با توجه به وعده‌های عمل نشده مسئولان محلی از اعراب ندارد و افتتاح و غیر افتتاح آن مردم را نه شاد و نه غمگین می‌کند چرا که در روند اشتغالزایی و کمک به اقتصاد استان بی تاثیر وصرفا سوژه‌ای برای مسئولان و رسانه‌ها است.

گزارش‌های خبرگزاری تسنیم در ایلام نیز با عناوین«  فاز 2 مجموعه پتروشیمی ایلام اردیبهشت ماه 97 به بهره برداری می‌رسد»، فاز دوم پتروشیمی ایلام امسال راه‌اندازی می‌شود، افتتاح دیرهنگام فاز 2 پالایشگاه پتروشیمی مانع توسعه ایلام است ومواردی دیگر از این دست اخبار و گزارش‌های خبری گویای این واقعیت است که افتتاح فاز 2 الفین آن هر چند روز یک‌بار به بحث روز رسانه‌های و تیتر یک اخبار و موضوع سخنرانی مسئولان ارشد استان ایلام است.

آن‌چه در روند جدید برای پوشاندن علت ناتوانی در راه‌اندازی افتتاح فاز 2 الفین ایلام امروز در کلام مسئولان ارشد استان ایلام و در تریبون‌های سخنرانی مطرح می‌شود «وجودمدیریت بومی و غیربومی»، « دادن فرصت 15 روزه برای افتتاح» و مباحث حاشیه‌ای دیگر است که نه تنها در روند پیشرفت پروژه فاز 2 الفین پتروشیمی ایلام بی‌تاثیر است بلکه با حاشیه‌ پردازی به تاخیر آن نیز کمک می‌کند.

ایلام| فاز 2 مجموعه پتروشیمی ایلام اردیبهشت ماه 97 به بهره برداری می‌رسدافتتاح دیرهنگام فاز 2 پالایشگاه پتروشیمی مانع توسعه ایلام است ایلام| فاز 2 مجموعه پتروشیمی ایلام اردیبهشت ماه 97 به بهره برداری می‌رسد

فرجه 15 روزه قاسم سلیمانی دشتکی برای افتتاح فاز 2 الفین ایلام  و تهدید به برخورد در جمع اصحاب رسانه« اگر ظرف 15 روز پروژه الفین ایلام افتتاح و به بهره‌برداری نرسد با مدیران پتروشیمی ایلام برخورد بایسته انجام می‌دهم» نیز نتوانسته است تاثیری در روند افتتاح فاز2 الفین پتروشیمی ایلام داشته باشد و در گزارش 30 آبان 97 خبرگزاری تسنیم  نیز خاطر نشان شد که بعید به نظر می‌رسد که پروژه الفین 2 پالایشگاه پتروشیمی ایلام که در 14 سال به نتیجه نرسیده است با تعین ضرب العجل به افتتاح و بهره برداری برسد و روبان قرمز آن به قیچی مسئولان بریده شود.

تاخیر درافتتاح فاز 2  الفین پتروشیمی ایلام را« نبود مدیران بومی» و «مدیران پروازی»

قاسم سلیمانی دشتکی صبح دوشنبه ( 97/9/19 ) در دیدار با هیئت مدیره سرمایه‌گذاری گروه ایرانیان تاخیر در افتتاح فاز 2  الفین پتروشیمی ایلام را« نبود مدیران بومی» و «مدیران پروازی» عنوان کرد و اظهار داشت: ازآفت‌های بزرگ پتروشیمی ایلام بحث مدیران پروازی است که از این بابت فرصت سوزی زیادی اتفاق افتاده است.

استاندار ایلام گفت: یکی دیگر از مشکلات پیش روی پتروشیمی عدم اجرای تعهدات در به سرانجام رساندن پروژه‌های مهمی است که در ایجاد توسعه و اشتغال استان نقش حائز اهمیتی ایفا می‌کند.

وی از اختصاص اعتبارات لازم به پتروشیمی ایلام برای اجرای فاز2 الفین ایلام گفت: به رغم محدودیت منابعی که داریم، 100 میلیارد تومان به سرمایه گذار pp اعتبار اختصاص داده‌ایم.

تا زمان احراز شرایط استادارد 4 گانه وزارت نفت ما اجازه افتتاح پروژه را نداریم

شاهپور تقی‌پور در گفت و‌گو  با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: افتتاح فاز 2 الفین پتروشیمی ایلام مستلزم رعایت استانداردهای 4 گانه وزارت نفت است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام گفت: تیمی از هلدینگ خلیج‌فارس هم اکنون در شرکت پتروشیمی ایلام مستقر و در حال بررسی استاندارهای لازم جهت بهره‌برداری از الفین 2 و چک نیازمندی‌های ایمنی برای آن هستند.

وی گفت: تا زمان احراز شرایط استادارد 4 گانه وزارت نفت ما اجازه افتتاح پروژه را نداریم.

تقی‌پور با اشاره به مباحث بومی و غیر بومی خاطر نشان کرد: تعدادی از عوامل فنی و متخصص از پالایشگاه‌های کشور برای نصب دستگاه‌ها به استان ایلام بنا به دعوت این پتروشیمی برای مباحث تخصصی به حالت رفت و برگشت حضور ندارند که این‌گونه افراد در استخدام پتروشیمی ایلام نبوده و صرفا برای کمک در راه‌اندازی پمپ‌ها و سایر تجهیزات به ایلام می‌آیند و مدیریت پروازی محسوب نمی‌شوند.

وی در ادامه افزود: درصورت احراز شرایط و استانداردهای لازم از وزارت نفت و اجازه آن قسمتی از پروژه  تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیریت بومی و غیر بومی راهگشا نیست

تسنیم، حال نه تنها  فرجه 15 روز گذشت بلکه 20 روز است از تهدید برخورد با مدیران پتروشیمی توسط استاندار ایلام می‌گذرد و نتیجه این تهدید را مردم ایلام ندیده‌اند و بعید است که نتیجه‌ای از آن در ایام پیش‌رو حاصل شود و آنچه مردم ایلام انتظار دارد علاوه بر مطالبه گری، تسریع در افتتاح و بهره برداری فاز2 الفین پتروشیمی ایلام،  پرهیز از تهدید مسئولان  و فشار برای افتتاح به خاطر حضور رئیس جمهور در ایلام  و مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای چون مدیریت پروازی و بومی است چراکه در پروژه‌های مهم دقت را نباید فدای سرعت برای حضور و افتتاح کرد و از طرفی مدیریت بومی و غیر بومی راهگشا نیست آن‌چه انتظار مردم ایلام است بررسی علت علمی، اقتصادی و فنی تاخیر در افتتاح با توجه به شرایط موجود کشور است.

انتهای پیام/ ع

R7718/P4001/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از آغاز فاز دوم خیابان شهید نقیب زاده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، علیرضا نقوی با بیان اینکه فاز ۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب زاده آغاز شده است، اظهار کرد: همزمان با جدول‌گذاری مسیر خیابان شهید نقیب زاده از داروخانه امامزاده‌ای، فاز دوم طرح خیابان شهید نقیب زاده با تملک و آزادسازی ۷ پلاک با هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی با اشاره به آزادسازی‌های این مسیر، گفت: خیابان شهید نقیب زاده از پروژه‌های بر زمین مانده سالیان گذشته بود که با اهتمام مدیریت شهری در دوره ششم بیش از نیمی از پلاک‌ها تا تقاطع مسجد رسولیان انجام شد و امیدواریم با تملک باقیمانده پلاک‌ها تا پایان سال شاهد افتتاح کامل این گذر باشیم.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد ادامه داد: از اهمیت این پروژه می‌توان به موازی بودن آن با بلوار آیت‌الله طالقانی اشاره کرد که بخشی از بار ترافیکی آن در این خیابان بارگذاری خواهد شد.

کد خبر 751281

دیگر خبرها

  • تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم‌زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا/ پیشروی با تکیه بر توان داخل
  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی