Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@09:01:01 GMT

جزئیات تازه‌ای از ترور شهید «محمد الزواری»

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۰۸۷

جزئیات تازه‌ای از ترور شهید «محمد الزواری»

وزارت کشور تونس جزئیات تازه‌ای از ترور مهندس «محمد زواری» فرمانده شهید گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت کشور تونس جزئیات تازه‌ای از ترور مهندس «محمد زواری» فرمانده شهید گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالقادر فرحات مدیر یگان ملی تحقیق در مورد جنایت‌های تروریستی در تونس تاکید کرد  که عاملان ترور شهید الزواری دو تبعه بوسنیایی بودند که ۸ دسامبر ۲۰۱۶ از طریق بندر «حلق الوادی» وارد این کشور شدند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید از ترور مهندس پهپادهای حماس

فرحات تصریح کرد که این دو فرد آلان کندی و اورویر سالاک نام دارند.

وی تصریح کرد که یکی از مجریان عملیات ترور شهید الزواری یک تبعه اتریشی به نام کریستوفر است که خود را مخترع دستگاه کنترل از راه دور زیردریایی معرفی کرده است.

فرحات اشاره کرد که دادخواست‌هایی قضایی را به کشورهای بوسنی، اتریش، مصر، لبنان و کرواسی به منظور تحویل متهمان این پرونده تحویل داده‌ایم.

گفتنی است، جنبش مقاومت اسلامی حماس ۱۶ نوامبر سال گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی رسما سازمان جاسوسی موساد را به ترور این مهندس و دانشمند تونسی متهم کرد.

شهید الزواری مهندس پرواز تونسی و از فرماندهان گردان‌های قسام و مسئول طراحی پهبادهای این گردان‌ها بود که در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۶ در زادگاهش صفاقس به شهادت رسید.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه تونس جنبش حماس رژیم صهیونیستی محمد الزواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، گردان‌های قسام پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیاتی با حضور گروهان‌های قدس، نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری که تصاویر این حمله را منتشر کرده اند، عملیات قسام دو مرحله‌ای بوده و طی آن شماری از نظامیان صهیونیست نیز کشته و زخمی شده اند. این منابع تاکنون به هلاکت پنج نظامی اذعان کرده اند.



از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای گردان‌های قسام به عملیات امروز با انتشار تصویری از سامانه راکتی «رجوم» واکنش نشان داد که مزین به آیه‌ای از قرآن کریم نیز شده است.

کد خبر 6097497 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فیلم/ عملیات مشترک گردان‌های قسام و گردان‌های شهید جهاد جبریل
  • دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته
  • قسام با یاسین ۱۰۵ تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
  • حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟ +عکس
  • لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام
  • حمله راکتی به مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم
  • قسام مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم را هدف قرار داد