Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل در آخرین روز مذاکرات صلح یمن در سوئد برای نظارت بر نتایج آن، به فرستاده ویژه این سازمان ملحق می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، بعد از حصول توافق اولیه بین طرف‌های یمنی در مذاکرات سوئد، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز قصد دارد که به این مذاکرات بپیوندد.

منبعی در سازمان ملل به خبرگزاری «رویترز» گفت که گوترش قصد دارد در روز پایانی مذاکرات صلح یمن در استکهلم که تحت نظارت همین سازمان انجام می‌شود، اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت صنعاء در مذاکرات صلح یمن در سوئد، روز شنبه (17 دسامبر)، در جریان مذاکرات استکهلم اعلام کرد که موضوع آزادسازی اسرای دو طرف به سرانجام رسیده و هیأت ملی اکنون منتظر اعلام اسامی کلی اسرای در بند ائتلاف متجاوز در یمن است. طرفین برای تبادل اسرا توافق کرده‌اند و اجرای این توافق دو ماه طول خواهد کشید.

روز سه‌شنبه نیز هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در «سوئد»، از تبادل فهرست اسامی اسرای دو طرف که شامل 15 هزار نفر می‌شود، به منظور مقدمه‌سازی برای آزادی آنها از سوی دو طرف خبر داد.

چهارمین دور مذاکرات یمن که با نظارت تشویق و نظارت سازمان ملل از روز جمعه گذشته به صورت رسمی شروع شد. طی این چند روز «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل، در سالن‌های مجزا با هیأت دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و هیأت دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن) دیدار می‌کرد.

طرف‌های یمن طی این مدت بر سر تبادل اسرا با یکدیگر به توافق رسیده‌اند. مجموع این اسرا ۱۵ هزار نفر است. قرار است این گفت‌وگوها تا جمعه این هفته ادامه یابد و طرف‌ها به یک توافقی بر سر توقف درگیری‌ها دست یابند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل سوئد مذاکرات صلح یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد

به گزارش جام جم آنلاین، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت‌های غزه می‌شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می‌شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه‌های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای