Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:05:42 GMT

واردات دام زنده رونق اقتصادی کشور را به همراه دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۴۹۷

واردات دام زنده رونق اقتصادی کشور را به همراه دارد

زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از آنجایی که نیاز گوشت قرمز در مصارف خانگی بیش از 200 هزار تن و مصارف صنعتی بیش از 400 هزار تن است واردات دام زنده می تواند عاملی مهم برای رونق اقتصادی بحساب آید.

به گزارش ایرنا علیرضا رفیعی پور سه شنبه شب در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امنیت اقتصادی و غذایی در حوزه جنگ اقتصادی مهمترین مولفه ها برای دشمن محسوب می شوند که همه مسئولیت داریم در این مسیر موفق عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی غیر قابل انکار است، گفت: باید برای برون رفت از مشکلات به دنبال کشت، تولید و تجارت جایگزین باشیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در کشور در یک سال اخیر توفیقات خوبی برای استفاده از ظرفیت های استان های مرزی در واردات دام چه از طریق ریلی، دریایی و غیره انجام شده که این امر منافع اقتصادی برای مردم مرزنشین منطقه به همراه داشته است.
وی افزود: هم اینک واردات دام طبق ضوابط و قوانین سازمان دامپزشکی از کشورهای همسایه استان های مرزی امکان پذیر است.
رفیعی پور با بیان اینکه نگاه ملی و بین المللی به سیستان و بلوچستان معطوف شده است، گفت: شرایط این استان به دلیل قرار داشتن در موقعیت خاص راهبردی و برخورداری از تنها بندر اقیانوسی ایران شرایطی را فراهم کرده است که می تواند تامین کننده منافع ملی باشد.
وی با اشاره به واردات گاو زنده از برزیل به مقصد سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان با توجه به توانمندی های این استان حدود پنج ماه بر روی پروتکل واردات دام زنده کار کرد تا برزیلی ها را همراه کردیم که واردات گاو زنده به مقصد این استان انجام شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: براساس این برنامه سالانه حدود 648 هزار راس دام زنده می تواند در کشتارگاههای سیستان و بلوچستان کشتار شوند که این امر انقلاب صنعتی را در منطقه به همراه دارد.
وی افزود: دام وارداتی برزیل به سیستان و بلوچستان را می توان در شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه این استان کشتار کرد که این امر رونق اقتصادی را به همراه دارد.
رفیعی پور با بیان اینکه حداقل چندین دهه طول می کشد که جمعیت دامی کشور افزایش یابد، افزود: از آنجایی که نیاز کشور به گوشت تا چندین دهه ادامه دارد که واردات گاو زنده از برزیل سبب اقتصادی پویا و دایمی در سیستان و بلوچستان می شود.
وی با بیان اینکه حمایت از مدیران استانی در اولویت سازمان دامپزشکی قرار دارد، گفت: برای برون رفت از مشکلات مدیران با برخورداری از روحیه ریسک پذیری تمام عزم خود را در شیوه های کارآمد بکار گیرند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: باید به استان های مرزی که تامین کننده منافع ملی کشور هستند از نظر اعتباری، نیروی انسانی و غیره رسیدگی کرد تا شاهد رونق این مناطق و کشور بود.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در سالهای اخیر اقدامات مطلوبی با توجه به شیب واردات دام به این استان در حوزه کشتارگاههای صنعتی انجام شده به طوری که هم اینک 12 واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت روزانه کشتار 2 هزار راس دام سنگین و سه هزار و 800 راس دام سبک وجود دارد.
دکتر مهدی حسینی افزود: همچنین وجود 39 واحد بسته بندی با ظرفیت روزانه 315 تن گوشت قرمز از دیگر ظرفیت های ایجاد شده در سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر است.
وی 64 واحد قرنطینه با ظرفیت 40 هزار راس دام در شهرستان های مرزی را از دیگر ظرفیت های ایجاد شده در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: از این تعداد سه واحد دولتی و بقیه سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.
حسینی بیان کرد: ورود قانونی دام به دلیل ضوابط در سالهای 92 و 93 کاهش یافت به طوری که در سال 92، 108 هزار راس و سال 93، 70 هزار راس وارد سیستان و بلوچستان شد.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 94 به دلیل تسهیل واردات دام بیش از 120 هزار دام وارد این استان شد.
وی بیان کرد: همچنین با تسهیل ضوابط سازمان دامپزشکی براساس آمار رسمی شاهد کاهش قاچاق دام بودیم.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اقلیمی و قرار گرفتن در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان ظرفیت و توانمندی زیادی در تامین گوشت مورد نیاز کشور را دارد.
7316**3213**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي واردات دام رئيس سازمان دامپزشكي كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد

قاسم عسکری‌نسب  اظهار داشت: مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ای طراحی، اجرا و مدیریت گردد تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود.

وی در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی در بندر چابهار گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار مهم از دیدگاه سازمان و از اولویت‌های راهبردی دولت در قالب طرح توسعه سواحل مکران است که ضرورت دارد با حساسیت بالا و از طریق تعامل با پروژه‌های بالادستی استان و سواحل مکران تکمیل و اجرایی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر راهبردی چابهار علاوه بر داشتن حوضچه آرامش وسیع، کانال عریض و عمیق با عمق متوسط منفی ۱۶ متر با کمترین نرخ رسوب گذاری، مجهز به حدود ۲ هزار متر طول اسکله با ظرفیت هست میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سال در پایان فاز نخست توسعه که شامل اسکله‌های کانتینری، جنرال کارگو، رو رو، نفتی و پتروشیمی، زیرساخت‌های انبار تخصصی فله، سیلو‌های مکانیزه غلات، سایت ضدعفونی کامیون و تجهیزات مدرن و استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا از جمله مکنده‌های غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت است.

بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد

عسکری نسب ادامه داد: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت آن به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و پیش بینی می‌شود این بندر به عنوان یک کانون تجاری بین المللی در منطقه و جهان مطرح خواهد شد و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابجایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

وی با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی در نظر گرفته شده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار می‌تواند دروازه ترانزیتی کشور‌های عضو CIS و افغانستان باشد گفت: این بندر نزدیک‌ترین مسیر دریایی به کشور‌های جنوب شرقی آسیا، اروپا و آفریقا محسوب می‌شود که نقش مهمی در کریدور شمال و جنوب ایفا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • همراه پرخرج
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران