Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@02:41:53 GMT

بی‌تاثیری وعده‌ها و سخنرانی‌های روحانی در جامعه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۵۸۶

بی‌تاثیری وعده‌ها و سخنرانی‌های روحانی در جامعه

حسن روحانی علی رغم عدم اجرای هیچ کدام از تعهداتی که تا به حال به مردم وعده داده مجددا این دستور تیم مشاوران خود را برای فرا بو به جلو در پیش گرفته است.

به گزارش مشرق، «با پیوستن به گروه ویژه مالی FATF  هزینه‌ها 20 درصد ارزان‌تر است و بدون آن گران‌تر خواهد بود و کسی که علیه این مسأله شعار می‌دهد، باید هزینه‌اش را هم بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پذیرفتنی نیست که یک نفر در ارگان و نهادی شعار دهد و آثار این شعار برای مردم ترجمه نشود.» این تازه ترین روایت از پیش‌بینی روحانی درمورد وعده‌هایی با رنگ انتخاباتی بود.

بیشتر بخوانید:

وقتی نرخ‌ها لحظه‌ای و تصاعدی تغییر می‌کند! +عکس

صادق زیباکلام: به‌خاطر دفاع از روحانی شرمنده‌ایم

روحانی توضیح چندانی از این پیش بینی‌های تاریخی خود نداده است. اما ظریف به صراحت در میانه مهرماه سال جاری و در صحن سبز مجلس شورای اسلامی گفت: «نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلات‌مان حل خواهد شد، اما می‌توانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه مهمی را برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد.»

از نگاه مردم و کارشناسان نمی‌توان علتی منطقی و مستدل برای ادعاهای روحانی در رویکردهای سیاست داخلی و خارجی‌اش یافت. چرا که روحانی  ۲۰ مهر ۹۴ در اجتماع مردم مازندران گفته بود: «ما چرا دنبال مذاکره رفتیم؟ بعضی‌ها فکر می‌کنند ما علاقه داشتیم به غرب نزدیک شویم غرب و شرق برای ما فرق نمی‌کند ما دنبال منافع ملت و مصالح کشور هستیم. آنچه برای ما مهم است اشتغال جوانان و رونق اقتصادی کشور است من به عنوان نماینده و خادم شما چطور رضایت بدهم که بخاطر تحریم هر جنسی که وارد کشور می‌شد و هنوز هم تا تحریم هست این چنین است 15 تا 20 درصد اضافه از جیب مردم پرداخت شود.» 

همه این اظهارات رئیس‌جمهور دارای یک چاشنی مشخص است. او و تیم مشاورش علاقه زیادی به وعده و وعید در پوشش لاف و بلوف دارند. حلقه حسام‌الدین آشنا، محمد قوچانی، فریدون وردی‌نژاد در سایه نفوذ محمود واعظی عملا کاغذهای سخنرانی و کلمات مطروحه روحانی را شکل می‌دهند.

با مداقه در سیر عملکردی و سخنرانی‌های رئیس جمهور از پیش و پس از دوران ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم تنها به دو استراتژی دست می‌یابیم، هر لحظه تخریب دولت گذشته و ناکارامدی اقدامات آن با رویکرد تدبیر و دادن وعده و وعید که در پازل القا امید اجرا می‌شود. 

در همین اثنا روحانی در انتهای سومین مناظره انتخاباتی خود مجددا وعده داده بود که «می توانم بقیه تحریم ها را به خوبی و با قوت برداریم و عزت را به مردم ایران برگردانم. » 

اما امروز در مکانی ایستاده‌ایم که نه تنها با برجام 20 درصد ارزانی بوجود آمد بلکه دلار از ریل سه هزار تومان به مسیر ۱۲ هزار تومانی وارد شد و تورم چند برابری نصیب کشور کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه اشتغالزایی تورم روحانی وعده های روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!