Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس گفت: با وجود همه پگیری‌های انجام شده، دانشگاه تربیت مدرس زمینه‌ای برای سخنرانی هنجارشکنانه مغایر با اصول انقلاب و ولایت فقیه را در دانشگاه برای معاندان نظام فراهم کرد.

پهلوان‌زاده مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو پیرامون برگزاری جشن روز دانشجو با حضور عوامل فتنه توسط گروه انجمن دانشجویان پیشرو گفت:  چندی پیش متوجه دریافت مجوز  برنامه‌ای موسوم به انجمن دانشجویان پیشرو در دانشگاه تربیت مدرس شدیم که افرادی مانند سعید حجاریان به عنوان یک تئورسین ضد انقلاب، غلامحسین کرباسچی، مفسد اقتصادی، عمادالدین باقی زندانی سابق سیاسی و غلامرضا ظریفیان در این برنامه برای سخنرانی دعوت شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

وی همچنین افزود: بعد از پیگیری‌ها متوجه شدیم که هیات نظارت ۳ نفره دانشگاه شامل رییس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری و نماینده وزیر علوم  به این برنامه مجوز برگزاری داده است.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس گفت:  متاسفانه رییس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری و نماینده وزارت علوم  در شورای نظارت بر تشکل‌های دانشجویی به حضور آقایان کرباسچی و حجاریان، هریک ۳ رای مثبت داده و نهاد رهبری تنها برای عمادالدین باقی یک رای منفی داده بود، اما بسیج دانشجویی بعد از اینکه متوجه این موضوع شد اعتراضات خود را از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه به ریاست دانشگاه انتقال داد.

وی ادامه داد:  بعد از انجام این مراسم، مسئول نهاد رهبری اعلام کرد که  برخلاف میل باطنی  این فعالیت انجام  شده همچنین میان اقامه نماز ظهر و عصر به دانشجویان گفته شده که این برنامه غیرقانونی بوده  و شورای نظارت بر تشکل مجوزی جهت برگزاری این مراسم صادر نکرده، این در حالی است که خود مسئول نهاد مهمانان را تایید کرده است و به حضورشان رای مثبت داده است و تنها کسی رای منفی داده است عمادالدین باقی بوده است.

مسئول بسیج تربیت مدرس با توجه به پیگیری‌های مکرر بسیج دانشگاه برای عدم برگزاری این برنامه گفت: با  وجود همه یگیری‌های انجام شده این برنامه هنجارشکن با حضور مجرمان امنیتی و مفسدان اقتصادی برگزار شد و این دانشگاه  زمینه‌ای برای سخنان هنجارشکنانه مغایر با اصول انقلاب و نظام اسلامی و صحبت‌های ضد ولایت فقیه فراهم کرد. متاسفانه فضای سالن برای این برنامه مناسب نبود همچنین افرادی غیر از دانشجویان دانشگاه  با پرسیدن سوالاتی شرایط را متشنج می‌کردند که در این زمینه حراست دانشگاه بسیار ناتوان بود در حالی که بسیج دانشجویی از گذشته در خصوص امنیت، فعالیت‌های لازم را در نظر گرفته بود،   اما این بار نسبت به گذشته مراقبت‌ها کمتر شده و افرادی خارج از دانشجویان دانشگاه به راحتی وارد دانشگاه شده و شعار‌های رفع حصر، حمایت از سران فتنه و مرگ بر دیکتاتور سر داده بودند.

پهلوان در ادامه تصریح کرد: گفتنی است که بخش قابل توجهی که افرادی در سالن شعار‌های هنجارشکنانه می‌دادند از خارج از دانشگاه آمده بودند و شعار‌های من جمله رفع حصر، حمایت از سران فتنه و مرگ بر دیکتاتور سر می‌دادند و  به توزیع دسته نوشته‌هایی با شعار‌های هنجارشکنانه خواستار آزادی زندانان سیاسی شده بودند.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس گف:  مدعوین، خود نیز حتی تا دقایق آخر فکر می‌کردند که مجوز این برنامه لغو شود، اما در کمال تعجب این برنامه برگزار شد و در واقع دانشگاه تربیت مدرس تریبونی برای اپوزیسیون نظام  شد. همچنین گفتنی است معاونت فرهنگی دانشگاه بیش از ۱۰۰۰ پیامک تبلیغاتی برای تبلیغات این مراسم برای دانشجویان ارسال کرد و تمام فضای دانشگاه را نیز با تبلیغ برای این مراسم آماده کرده بود در حالی که بسیج دانشجویی برای برگزاری مراسم‌های خود حتی بخش کمی از این امکانات را نیز ندارد.

پهلوان گفت: در واقع محیط کلی دانشگاه با حضور چنین افرادی همخوانی ندارد، ریاست دانشگاه و مسئولین دانشگاه همواره مدعی هستند، اما این بی توجهی، عدم پیگیری و قاطعیت؛ چراغ سبز مسئولین دانشگاه به اپوزوسیون نظام تلقی شد. همین چراغ سبز نشان دادن مسئولین موجب گردید که برگزار کنندگان این مراسم قاطع‌تر پیگیر حضور این افراد باشند.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: مدوعوین این مراسم افرادی بودند که دستگاه‌های دیگر مدت‌ها و حتی سالهاست  پیگیر حضورشان در دانشگاه هستند، اما موفق نشدند. با این وجود این افراد با کمال وقاحت در دانشگاه تربیت مدرس حضور یافته و تمام ارکان نظام انقلاب و ولایت فقیه را آماج حملات خود قرار دادند.   البته حضور و تلاش نیرو‌های بسیج سبب شد تا همسویی افرادی که از بیرون دانشگاه آمده بودند  کمرنگ‌تر شود، همچنین با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آن نوشته بود دانشگاه مولود انقلاب، جای ضدانقلاب نیست یا دانشگاه جای محکومین امنیتی نیست در سالن حضور یافتند.  

وی ادامه داد: حضور چنین افرادی در دانشگاه تربیت مدرس می‌تواند فتح بابی باشد برای افراد این چنینی در دانشگاه، متأسفانه نهاد‌هایی که می‌توانستند در لغو این قضیه کمک کنند کاری نکردند و موجب شدند تا اپوزوسیون با وقاحت به دانشگاه بیایند و اصل ولایت فقیه و نظام را زیر سوال ببرند و افرادی مثل عمادالدین باقی خواستار استعفای رهبری شده و اصل انقلاب را مورد هدف قرار داد و گفت: «انقلاب اول، اشتباه بود و ایجاد انقلابی دیگر نیز اشتباه است و باید سعی کنیم تا سال ۱۴۰۰ قانون اساسی را تغییر دهیم.» حضور این افراد که مشخص بود که چه خواهند گفت، توجیهی برای مسئولین دانشگاه ندارد و هدفی جز تضعیف جبهه انقلاب در درون دانشگاهی و ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران دولت و دوستانی که خواسته و یا ناخواسته با این‌ها همراهی می‌کند منتظر دیدن عواقب کارشان و پاسخ قاطع جبهه انقلاب باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس مسئول بسیج دانشجویی برنامه های غیر قانونی تریبون اپوزیسیون سعید حجاریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در هفته بسیج سازندگی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: بسیج سازندگی یکی از وظایف آن مردمی کردن اقتصاد است و اساس کار خود را بر پایه صندوق قرض‌الحسنه گذاشتیم.

وی گفت: اراده و سرمایه و حضور مردم را در قسمت صندوق‌های قرض‌الحسنه داشتیم و علاوه بر بحث اقتصاد سایر مشکلات روستاها را برطرف کنیم و تاکنون 530 صندوق و 28 تعاونی اشتغالزایی در روستاها راه‌اندازی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی، افزود: در مجموع حدود 40 هزار نفر عضو صندوق‌های بسیج سازندگی هستند که اعتبار آن 41 میلیارد تومان است و بالغ بر 7 هزار و 100 اشتغال توسط این صندوق‌ها ایجاد شده است. 

هنری تصریح کرد: در راستای زیست بوم اشتغال نیز بالغ بر 9 هزار و 100 خدمت ارائه شده و طی یکسال گذشته برای 2 هزار و 760 نفر اشتغال به صورت مستقیم در قالب یک هزار و 90 کارگاه خرد توسط بسیج سازندگی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم به صورت فصلی در استان ایجاد می‌شود و 167 نمایشگاه محلی تا ملی طی یکسال گذشته در استان برگزار شده و در سال 1403 نیز طرح جامع اقتصاد به توان مردم را اجرا می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رویداد مردمی طلایه داران اقتصاد مردمی در سال جاری با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و رویش‌ها در اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود و تمام مردم می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و این فراخوان رویداد در هفته بسیج سازندگی امسال انجام می‌شود.

هنری اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های دائمی در شهرهایی که در مسیر استان‌های همجوار قرار دارند در اولویت ما است گسترش شبکه‌های مردمی در حوزه اقتصاد امسال انجام می‌شود و طی یکسال گذشته 148 نیروگاه خانگی در استان نصب شده است.

وی افزود: در سامانه اطلس جهادی تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی ثبت شده که یک هزار و 100 پایش آن انجام شده و 946 مجوز فعالیت برای گروه‌های جهادی صادر شده و 424 گروه نیز موفق به دریافت شماره حساب حقوقی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 26 هزار و 800 جهادگر در قالب 2 هزار و 732 گروه جهادی در مناطق محروم استان فعالیت داشتند که ارزش خدمات انجام شده نیز 296 میلیارد ریال است.

هنری با بیان اینکه تجهیز قرارگاه‌های جهادی در استان انجام می‌شود گفت: نخستین اجلاسیه ملی جهادگران آسمانی 13 شهریورماه امسال در فردوس برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان گروه‌های جهادی در یک مرحله اعزام شدند و بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط جهادگران استان جمع آوری و به سیستان و بلوچستان ارسال شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: در ایام هفته بسیج‌ سازندگی امسال 2 هزار و 500 نفر در قالب 267 گروه جهادی در مناطق محروم استان خدمت رسانی می‌کنند.

هنری گفت: در یک سال گذشته 416 پروژه عمرانی با اعتبار 280 میلیارد تومان با دستگاه‌های اجرایی مختلف تفاهم‌نامه داشتیم که از این تعداد تاکنون 323 پروژه با اعتبار 196 میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی افزود: در هفته بسیج سازندگی 60 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار 33 میلیارد تومان و همچنین 406 کارگاه خرد روستایی در حوزه اشتغالزایی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/256/

دیگر خبرها

  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • حضور اپوزیسیون کنار نیرو‌های پلیس آمریکا برای سرکوب دانشجویان
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی