Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@06:55:34 GMT

صید بالغ بر۱۸۰۰ تن میگو از آب های هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۱۸۸۴

صید بالغ بر۱۸۰۰ تن میگو از آب های هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان با اتمام فصل صید میگوی در این استان، از صید بالغ بر هزار و ۸۰۰ تن میگو از آب های هرمزگان خبر داد و گفت: امسال بیش از هزار و ۱۰۰ نفر صیاد در صید میگو فعال بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «محسن یکتاپور» در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل صید میگو ار دهم مهرماه، اظهار کرد: امسال هرمزگان شاهد 42 روز مفید صیادی میگو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه رعایت فصل زمانی صید میگو  با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار دارد گفت: استفاده از مشارکت تعاونی های صیادی میگو گیر برای تقویت حفاظت منابع،حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع و انجام گشت های هدفمند، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس از عملیات صید شناورها و جلوگیری از صید شناورها در شب و ساعت های خارج از زمان تعیین شده را از مهم ترین اقدام های انجام شده برای مدیریت بهتر فصل صید میگوی جاری دانست.

 

یکتاپور تصریح کرد :صیدگاه میگوی هرمزگان از سواحل بخش سیریک در جنوب شهرستان میناب تا سواحل منطقه تولا واقع در شمال جزیره قشم به وسعت هزار و 430 کیلومتر مربع گستردگی دارد.

 

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: امسال بیش از 129 فروند لنج صیادی و افزون بر یک هزار و 100 نفر صیاد در فصل صید میگو در استان هرمزگان فعال هستند.
 

گفتنی است؛ استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، 40 درصد صید آب های جنوب را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور بندرعباس خراسان جنوبی آیت الله رئیسی مشهد سینما کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی صید میگو صید و صیادی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته

مدیر منطقه شش شهرداری قم از صرف ۲۱۹ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بهسازی ۱۵ هزار متر مربع از پیاده‌روهای سطح منطقه انجام شد.

احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه درصد بالایی از منطقه ۶ بافت فرسوده است، اظهار کرد: ۹۹ درصد پروژه‌های عمرانی انجام شده در سال گذشته بازسازی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۱۹ میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی در منطقه شش شهری صرف شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های فنی و عمرانی انجام شده در منطقه خاطرنشان کرد: احداث و بهسازی پیاده رو به طول ۱۵ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، احداث سالن فرهنگی شهریار با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و احداث ایستگاه سوم آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های اجرا شده در منطقه است.

ترکمن از توزیع ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در منطقه خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته پروژه احداث و بهسازی شوارع فرعی شامل زیرسازی، جدول گذاری، لکه‌گیری و آسفالت، به طول ۲۱۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در منطقه ۶ اجرا شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال اجرای پروژه احداث و بهسازی نهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه، در سال گذشته ۵۳ حلقه چاه در منطقه ۶ حفر شد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم گفت: پروژه احداث و بهسازی نهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه به طول ۲۳ کیلومتر مربع با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد در منطقه صورت گرفت.

ترکمن هزینه ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های ترافیکی منطقه را مورد توجه قرار داد و افزود: در راستای اجرای پروژه‌های ترافیکی ۸۲ کیلومتر از معابر منطقه ۶ شهر قم در سال گذشته خط‌کشی شد.

کد خبر 747272

دیگر خبرها

  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ»در ایلام متولد شد
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ» متولد شد
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه