Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:54:22 GMT

اقتصاد ترکیه در انتظار رکود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۲۰۹

اقتصاد ترکیه در انتظار رکود

روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده به زودی اقتصاد ترکیه با رکود قابل توجهی روبرو خواهد شد. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جمهوریت٬ روزنامه انگلیسی زبان فایننشال تایمز با اتکا به گزارش‌های تحلیل آماری سه ماهه سوم مرکز آمار ترکیه اعلام کرده اقتصاد این کشور در آینده‌ای نزدیک با رکود روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل‌گران فایننشال تایمز اعلام کردند که نرخ تورم٬ سود بانکی و درآمدهای دولت ترکیه با هم منطبق نیستند و در شرایط فعلی٬ بانک‌های ترکیه ناچارند سود تسهیلات بانکی را بالا ببرند، اما با توجه به نزدیک شدن ترکیه به انتخابات شهرداری‌ها دولت اجازه چنین کاری به بانک‌ها نمی‌دهد و همین مساله موجب بروز رکود اقتصادی خواهد شد.

این تحلیل‌ها در شرایطی منتشر شده که بخش واردات و توریسم ترکیه٬ در ماه‌های اخیر با رشد قابل توجهی روبرو شده، اما گرانی در بازار مصرف کالاهای عمومی٬ قشر متوسط و فقیر جامعه را در تنگنا قرا داده است.

چشمان اقتصاددانان و فعالان بازار ترکیه به نشست تصمیمات نظام پولی ترکیه دوخته شده که در پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد. آنها منتظرند تا نتایج چانه‌زنی بین برات آلبایراک وزیر اقتصادی و دارایی و مدیران عامل بانک‌ها را مشاهده کنند.

نرخ تورم ترکیه 18 درصدی شدارزش لیر ترکیه 7 درصد کاهش یافتلبنانی‌ها کمپین حمایتی از لیر ترکیه به راه انداختند +عکس

بیشتر هم اعلام شده که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بارها و استفاده از ابزار فشار مانع از افزایش نرخ تسهیلات بانکی شده و این مسئله را به یک ابزار سیاسی برای تداوم محبوبیت حزب خود تبدیل کرده است.

منتقدین اردوغان بر این باورند که او با اتکا به تصمیمات و نگرش‌های داماد خود برات البایراک٬ استقلال بانک مرکزی را نادیده گرفته و سیاست پولی کشور را بر مبنای منافع حزبی تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

R7650/P1396/S8,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد