Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۵۰ درصد نياز آبي این استان از طريق پروژه هاي نمك زدايي تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «امین قصمی» در آیین افتتاح فاز نخست آب شیرین کن 100هزار مترمکعبی بندرعباس، عنوان کرد: در فاز نخست این پروژه ۲۰هزار مترمکعب معادل 230 ليتر بر ثانيه وارد مدار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این پروژه بااعتبار۲۶۰میلیارد تومان اجراشده است.

 

قصمی، متوسط بارندگی استان هرمزگان را ۵۹ میلی متر اعلام کرد و گفت: طی چند سال اخیر از بحرانی ترین شرايط بارندگي ها را در هرمزگان داشته ایم.

 

وی ادامه داد: در  حوزه آبریز سدهای استقلال، شمیل ونیان که تامین کننده آب بندرعباس است، هیچ ذخيره آبی نداشته که تلاش کردیم از ظرفیت ايجاد منابع ابي پايدار درکنار مدیریت مصرف وتقاضا استفاده کنیم.

 

فصمی افزود: اگر از ظرفیت آب‌شیرین کن استفاده نمی شد، در تامین آب جمعیت ۷۰۰هزارنفری با مشکل مواجه می شدیم.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ظرفیت نمک زدایی از ده میلیون به ۲۳میلیون مترمکعب رسیده است که تاپایان دولت دوازدهم به ۶۷میلیون مترمكعب در شبانه روز می رسد که درنتيجه ۵۰ درصد نياز ابي استان از طريق پروژه هاي نمك زدايي  تامین خواهد شد.

 

وی خواستار حمایت دولت در رفع مشکل نقدینگی و تامین ارز دولتی جهت سرمایه گذاری در حوزه آب و احداث آب شیرین کن ها در استان شد.

 

فصمی اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت دولت تدبير و اميد، آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

 

گفتنی است؛ در اين آيين معاون اول رئيس جمهور از مديرعامل آبفاي هرمزگان، سرمايه گذار و دست اندركاران پروژه يكصد هزار مترمكعبي بندرعباس با اهدا لوح تقدير قدرداني كرد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي خراسان جنوبی معاون اول رئیس جمهور بیرجند استان بوشهر مشهد هرمزگان عربستان بندرعباس کانون های مساجد تامین آب خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، در این مسابقات استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد به مدت سه روز با هم رقابت کردند.

در پایان نفرات و تیم‌های برتر در رشته‌های فوتسال، والیبال، شنا، تیراندازی، دارت و تنیس روی میز معرفی شدند.

در بخش تیمی استان‌های کرمان، یزد و هرمزگان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید؛ برگزاری مسابقات تیراندازی کشوری در حاجی آباد

دیگر خبرها

  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان