Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگرفتن آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور و انتقاد مدیران‌عامل آتش‌نشانی‌های استان اصفهان از کمبود امکانات مهمترین مطالبی بود که در کارگروه تخصصی آتش‌نشانی‌های استان اصفهان بیان شد. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش   خبرگزاری تسنیم  از شهرضا، مسئول کارگروه تخصصی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دفتر امور شهری استانداری اصفهان در کارگروه تخصصی آتش‌نشانی‌های استان اصفهان که در شهرضا برگزار شد با اشاره به اهمیت آموزش ایمنی در جامعه، اظهار داشت: در راستای آموزش ایمنی شهرداری اصفهان اقدامات خوبی را انجام داده است، آموزش را نباید به‌دید هزینه نگاه کرد در واقع آموزش سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز شاه‌محمدی با بیان اینکه باید ایستگاه‌های آتش‌نشانی را کاهش داد و در مقابل آگاهی خانواده‌ها و آموزش شهروندی را بالا برد، افزود: آموزش شهروندی می‌تواند جلوی بسیاری از حوادث را بگیرد.

وی با اشاره به نوسانات   قیمت ارز   در چند ماهه اخیر، گفت: با وجودی که 280 دست لباس نسوز به استان اصفهان اختصاص یافت به‌دلیل بالا رفتن نرخ ارز تاکنون حتی یک دست آن هم داده نشده است و با توجه به مصوبه هیأت وزیران برای اختصاص یک دستگاه ماشین با نردبان بلند آتش‌نشانی به استان اصفهان، آن هم هنوز اختصاص پیدا نکرده است.

مسئول کارگروه تخصصی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دفتر امور شهری استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه واگذاری وظایف آتش‌نشانی به بخش خصوصی خلاف قانون است، بیان کرد: وجود نیروهای غیربومی در آتش‌نشانی یک معضل است چرا که موقع بروز حوادث به‌دلیل آشنا نبودن آتش‌نشان به شهر با تأخیر بر سر حادثه حضور پیدا می‌کند و نمی‌تواند در زمان 4 دقیقه استاندارد در حادثه حاضر باشد.

وی با ابراز اینکه برای رفع موانع گمرکی و اختصاص ارز دولتی به کالاهای وارداتی آتش‌نشانی با مسئولان رایزنی شده، اما تا کنون نتیجه‌ای نداشته است، تصریح کرد: باید در راستای تسهیل در واردات خودروهای آتش‌نشانی دولت حمایت کند.

آتش‌نشانی شیراز در مسابقات داژبال فارس قهرمان شدیک کارخانه ایزوگام در شیراز طعمه حریق شداصفهان| حریق فوق‌سنگین بازارچه ارتش تلفاتی به‌دنبال نداشت؛ علت آتش‌سوزی در دست بررسی است

4 هزار نیروی قراردادی شهرداری اصفهان تبدیل وضعیت می‌شوند

کارشناس استخدامی دفتر امور شهری استانداری اصفهان در ادامه این جلسه با اشاره به وجود کاستی‌ها در حوزه نیروی انسانی شهرداری‌های استان اصفهان، گفت: بر اساس قانون یکی از وظایف شهرداری حفظ شهر از حریق است در این راستا باید تمهیدات لازم اندیشیده و نیروی انسانی متخصص فراهم شود.

میثم معمار راجع به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری‌های استان اصفهان، افزود: به‌زودی نیروهای قراردادی تعیین تکلیف می‌شوند که در این راستا سهمیه 4 هزار و 500 نفری به استان اصفهان داده شده است که بهمن ماه امسال آزمون آن برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه تکلیف نیروهای شرکتی بعد از این آزمون مشخص می‌شود، گفت: 320 پست بلاتصدی توسط شهرداری‌های استان اصفهان ابلاغ شده که آنها را به تهران ارسال کرده‌ایم و منتظر دستور هستیم.

کارشناس استخدامی دفتر امور شهری استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه پست‌ها و وظایف که دارای چارت سازمانی است قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست، تصریح کرد: مشاغل آتش‌نشانی قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.

وی با ابراز اینکه آتش‌نشانی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور شناخته می‌شود، اضافه کرد: در گذشته مشاغل سخت تنها مخصوص کارگران بود اما با توجه به برنامه ششم توسعه مقرر شد آتش‌نشانی هم به مشاغل سخت و زیان‌آور اضافه شود و در این زمینه شهرداری‌ها باید مکاتبات لازم را با سازمان تأمین اجتماعی منطقه خود انجام دهند.

معمار خاطرنشان کرد: آتش‌نشان افتخاری برای امریه و سربازی است و چنین مجوزی برای کلان‌شهر اصفهان از سازمان شهرداری‌ها صادر شده است اما برای دیگر شهرها هنوز مجوز نداریم.

وی با اشاره به گزینش آتش‌نشان افتخاری از بین مردم، گفت: امکان استفاده از نیروهای آموزش‌دیده مردمی به‌عنوان آتش‌نشان افتخاری، براساس ضوابط قانونی وجود دارد، به‌شرطی که فرایند انجام این کار به‌گونه‌ای باشد که تعهد حقوقی و استخدامی برای شهرداری‌ها ایجاد نکند.

60 روستای کاشان فاقد امکانات ایمنی هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات و موانع موجود در آتش‌نشانی این شهر، اظهارداشت: کاشان 60 روستا دارد اما هیچ‌گونه امکانات ایمنی ندارد.

مسعود چایچی با انتقاد از اینکه طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری به فراموشی سپرده شد، گفت: با مشکل کمبود نیرو روبه‌رو هستیم اما پولی برای تأمین نیرو نداریم.

وی با بیان اینکه باید تسهیلاتی به سازمان آتش‌نشانی بدهند تا بدون گمرکی ماشین‌آلات مورد نیاز خود را وارد کند، اضافه کرد: 25 درصد از ساختمان‌های کاشان بلندمرتبه است اما امکانات لازم برای اطفای حریق در صورت بروز حادثه در این ساختمان‌ها نداریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فلاورجان نیز در این جلسه با یادآوری اینکه این شهرستان با استان اصفهان 9 کیلومتر فاصله دارد اما یک شهرستان محروم است، گفت: این شهرستان سه آتش‌نشان دارد که به دیگر شهرهای همجوار نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

ابراهیم قاسمی با اعلام اینکه آتش‌نشانی فلاورجان با 10 نفر نیرو 120 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: آتش‌نشانی فلاورجان 34 کیلومتر اتوبان ذوب‌آهن را پوشش می‌دهد و در روز سه تا 4 حادثه را در این محور پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وجود نیروی فرسوده روحیه خدمت را از کارکنان گرفته است، تصریح کرد: شهرداران شهرهای کوچک باید آتش‌نشانی‌ها را ببینند و آنها را حمایت کنند.

به گزارش تسنیم، مدیران عامل شهرهای نجف‌آباد، خمینی‌شهر و شاهین‌شهر از نبود امکانات گلایه کردند.

انتهای پیام/ ز

R41346/P41362/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از گرفتار شدن و فوت مرد ۷۰ ساله در چاه خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه سقوط در چاه اظهار کرد: این حادثه در شهرری، بلوار شهید آوینی تقاطع خیابان سلمان فارسی ساعت ۰۹:۰۵ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: دو ایستگاه به محل حادثه اعزام و مشاهده کردند در یک زمین کشاورزی بود، در یک چهاردیواری کوچک یک چاه به عمق ۲۷ متر وجود داشت، مرد ۷۰ ساله وارد چاه می‌شود و به علت رها شدن ناگهانی در انتهای چاه گرفتار می‌شود، آتش‌نشانان با ایمن‌سازی وارد چاه شدند و فرد را مهار و از چاه خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: بر اساس معاینات عوامل اورژانس مشخص شد به علت جراحات وارده شده مرد جان خود را از دست داده بود، محل به مالکان تحویل داده شد و ساعت ۱۱:۳۰ عملیات پایان یافت.

کد خبر 751482

دیگر خبرها

  • وقوع ۶۷ مورد حادثه در پی توفان سبزوار
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • اتهام مدیران «مأمن سیاسی» و «نگرش امروز» نشر اکاذیب بود
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد