Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:18:28 GMT

وعده های مکرون دانش آموزان معترض را متقاعد نکرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۴۱۶۱

وعده های مکرون دانش آموزان معترض را متقاعد نکرد

تهران – ایرنا – به رغم تلاش های رئیس جمهوری فرانسه برای فرونشاندن موج اعتراضات، دانش آموزان 170 دبیرستان در اعتراضات «سه شنبه سیاه» در انتقاد از سیاست های دولت، شرکت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یورونیوز، دانش آموزان فرانسوی به برنامه مکرون برای ایجاد تغییرات در امتحانات پایان دوره تحصیلی اعتراض دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای این تغییرات، انتخاب دانش آموزان فرانسوی را به دو حوزه تحصیلی محدود کرده و نابرابری ها میان مدارس فقیر و غنی را تشدید خواهد کرد.
به گزارش «نادیا مسیح» خبرنگار خبرگزاری فرانس 24، اعتراضات دانش آموزان فرانسوی تنها به داخل مدارس محدود نبود؛ تظاهرکنندگان به سمت وزارت آموزش در مرکز پاریس حرکت کردند اما پس از رسیدن به خیابان این وزارت خانه، از سوی نیروهای پلیس فرانسه متوقف شدند.
به گفته یکی از دانش آموزان معترض، این حرکت از اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه در پنج هفته اخیر، الهام گرفته شده است.
مکرون روز دوشنبه گذشته در تلاش برای فرونشاندن اعتراضات جلیقه زردها که قدرت وی را به چالش کشیده است، وعده داد که کاهش مالیات بر کارگران کم درآمد را سرعت ببخشد و طرح افزایش مالیات را برای بازنشستگان ملغی کند. او تاکید کرد که حداقل دستمزد ماهانه تا یکصد یورو افزایش می یابد و مالیات بر اضافه کاری از اول ژانویه سال آینده میلادی حذف می شود. بنابر برنامه جدید دولت مکرون، طرح افزایش مالیات بر درآمد بازنشستگانی که کمتر از 2 هزار یورو دریافت می کنند، لغو می شود.
اعتراض های سراسری در فرانسه 17نوامبر (26 آبان) در مخالفت با افزایش مالیات سوخت آغاز شد و اکنون این تظاهرات به صحنه یاس و استیصال مردم از اصلاحات اقتصادی مکرون تبدیل شده است.
جنبشی که به جلیقه زردها معروف شد، توانست دولت فرانسه را وادار به عقب نشینی کند. قرار بود دولت در سال آینده میلادی مالیات سوخت را افزایش دهد اما در پی اعتراضات این طرح لغو شد که یک تغییر موضع بزرگ در دولت مکرون به شمار می آید.
اما سندیکای اتحاد ملی دبیرستانی‌ها در فرانسه بی توجه به عقب نشینی مکرون و وعده های وی، سه شنبه را «سه شنبه سیاه» نامید و خواستار ادامه اعتراضات در این روز شد؛ فراخوانی که موج پرشوری از دانش آموزان فرانسوی را به خیابان ها کشاند.
اروپام**9418**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مكرون جليقه زردها سه شنبه سياه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد