Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز اولین نشست تخصصی خانواده و فضای مجازی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ صبح امروز اولین نشست تخصصی خانواده و فضای مجازی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان : تکنولوژی ابزاری برای تقویت و تضعیف خانواده ها 

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان گفت : امروز آسیب های متعددی خانواده ها را مورد تهدید قرار داده است و تکنولوژی  یکی از ابزارهای بسیار تاثیرگذار در تقویت و تضعیف خانواده است.

فاطمه سادات حسینی مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان در این مراسم اظهار داشت : خانواده مقدس ترین نهادی است که در اسلام بر آن تاکید شده است و والدین دو رکن اصلی خانواده بوده و مادران نیز نقش بسزایی دارند.

وی گفت : امروز آسیب های متعددی خانواده ها را مورد تهدید قرار داده است و تکنولوژی  یکی از ابزارهای بسیار تاثیرگذار در تقویت و تضعیف خانواده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان خاطر نشان کرد : چگونه استفاده کردن از تکنولوژی های فضای مجازی با بهره برداری از آثار مثبت و جلوگیری از آثار سوء آن هنر زیستن است.

حسینی افزود: ما قرارگاهی برای برنامه ریزی در خصوص فضای مجازی ایجاد کردیم و اولین رویکرد ما وحدت رویه بود تا از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی ادامه داد : دومین رویکرد نیازسنجی جامعه است پس پایش و آسیب شناسی لازم بود و رویکرد بعدی سیاست گذاری و برنامه ریزی در بحث خانواده و فضای مجازی است .

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان یکی از اصلی ترین رسالت های این قرارگاه را تولید محتوای مفید در بحث خانواده دانست و توضیح داد : آموزش و آگاه سازی خانواده ها با شناسایی آسیب ها و تهدیدها باید صورت گیرد .

حسینی بیان کرد : باید سند راهبردی خانواده و فضای مجازی تدوین شود تا نقشه راهی در این زمینه باشد.

مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی استانداری کرمان:شکاف دیجیتال بین ما و فرزندانمان در حال افزایش است

مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی استانداری کرمان گفت : شکاف دیجیتالی بین ما و فرزندانمان در حال افزایش است و باید مصرف رسانه فرزندان و دانش آموزان را بررسی کنیم تا تفکر انتقادی و سواد رسانه ای را به آنها بیاموزیم.

عباس تقی زاده مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی استانداری کرمان اظهار داشت : مادران بایستی رفتار رسانه ای فرزندان و همسران را تنظیم کنند.

وی گفت : اینترنت آزادی در انتخاب و فکر کردن به نسل جدید را داده است و اگر نتوانیم سواد استفاده از رسانه ها را یاد بگیریم و آموزش دهیم شهروند خوبی در جامعه جهانی نخواهیم بود.

مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومیاستانداری کرمان خاطر نشان کرد : ما نباید مخاطب منفعل باشیم باید محتوا را به زبان دیجیتال تولید کنیم و انتشار دهیم و با فضای مجازی مرزهای بین ما و کودکانمان در حال محو شدن است اما در عین حال مرزهای جدیدی در حال ایجاد است.

تقی زاده با بیان این که شکاف دیجیتالی بین ما و فرزندانمان در حال افزایش است ؛ یاداور شد : باید مصرف رسانه فرزندان و دانش آموزان را بررسی کنیم تا تفکر انتقادی و سواد رسانه ای را به آنها بیاموزیم.

وی در پایان افزود : باید اجازه اظهار نظر به نسل جدید را داد و رهبر آموزشی آنها باشیم تا خودشان بهترین را انتخاب کنند.

 

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان : بهترین ابزار برای توانمندسازی افراد استفاده از ict است

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان گفت : کیفیت زندگی خانواده ها مستقیما با اشتغال افراد خانوار وابسته است و اشتغال تک تک افراد به توانمندی آن ها وابسته می باشد و امروز بهترین ابزار برای توانمندسازی استفاده از ابزار ict است.

مسعود الهامی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان امروز صبح در نشست تخصصی خانواده و فضای مجازی اظهار داشت : فضای مجازی و فرصتهای فناوری اطلاعات موقعیت ویژه ای برای ایجاد کسب و کار و اقتصاد جدید است .

وی با بیان این که فضای مجازی سهولت راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و توسعه مشاغل سنتی است ، خاطر نشان کرد : با توسعه بخش ict و کسب و کارهای اینترنتی که استفاده می کنیم باید راه و روش کسب و کار اینترنتی را تا دورترین روستاها در استان ترویج دهیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان افزود : کیفیت زندگی خانواده ها مستقیما با اشتغال افراد خانوار وابسته است و اشتغال تک تک افراد به توانمندی آن ها وابسته می باشد و امروز بهترین ابزار برای توانمندسازی استفاده از ابزار ict است.

الهامی ادامه داد : همه ما باید خودمان را مسوول بدانیم و خودمان و محیط اطرافمان را با تحول دیجیتال مطابقت بدهیم .

وی با اشاره به این که فناوری اطلاعات می تواند ابزار بسیار قوی برای توانمندسازی جامعه باشد ؛ توضیح داد : دغدغه همه ما اشتغال است و بویژه اشتغال روستایی که باید حرکت بزرگ و هماهنگی انجام دهیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان عنوان داشت : مهاجرتی که از روستا اتفاق افتاده و روستایی که خود مولد اشتغال بوده امروز باید در شهر دنبال شغل باشد و این دردناک است بایستی از ظرفیت های روستا برای توانمندسازی روستاییان استفاده کرد که فناوری اطلاعات در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج رسانه کرمان : باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بدانیم 
مرتضی کاراموزیان مسئول سازمان بسیج رسانه کرمان در این نشست اظهار کرد : ما سعی کردیم آغاز جنبش سواد رسانه ای در کرمان را با بهترین اساتید برای خانواده ها برگزار کنیم.

وی گفت : در چند سال اخیر به شدت ضریب نفوذ استفاده از اینترنت افزایش یافته است و چند دیدگاه وجود دارد که یکی حذف فضای مجازی می باشد که دیدگاه بدبینانه است.

مسئول سازمان بسیج رسانه کرمان خاطر نشان کرد : دیدگاه دوم خوشبینانه می باشد که استفاده ولنگارانه است و دیدگاه سوم  واقع بینانه است و این بدان معناست که تکنولوژی رشد پیدا کرده و ما باید آن را بپذیریم.

کارآموزیان ادامه داد : دیدگاه رهبری در خصوص فضای مجازی نگاه سوم است یعنی تکنولوژی خوب است اما فرهنگ استفاده از آن را هم بدانیم.

وی در پایان افزود : ما قرار نیست فضای مجازی را حذف کنیم بلکه باید توانمند شویم اول والدین بایستی تفکر انتفادی بیاموزند سپس به فرزندان تسری دهند.

دبیر علمی انجمن سواد رسانه ای ایران : وظیفه رسانه ها تصویرسازی است
سید بشیر حسینی دبیر علمی انجمن سواد رسانه ای ایران در این نشست اظهار داشت : کارکرد رسانه ها اتفاقی نیست؛ رسانه ها با هدف و برنامه بر روی مخاطب اثر می گذارند.

وی گفت : کمرنگ‌کردن و پررنگ کردن اتفاقات یا بازنمایی اتفاقات از روشهای رسانه ای است و وظیفه رسانه ها تصویرسازی می باشد .

دبیر علمی انجمن سواد رسانه ای ایران خاطر نشان کرد : رسانه ها آن چیزی را که بخواهند نمایش می دهند و در صدر قرار می دهند و واقعیت اجتماعی با واقعیت رسانه ای چقدر متفاوت است؟

حسینی بیان کرد : قبلا مردم در فضاسازی رسانه ای تاثیرگذار نبودند چون رسانه یکطرفه بود اما امروز اینطور نیست و تک تک افراد در تصویرسازی های رسانه ای در شبکه های اجتماعی دخیلند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

کد خبر 6096486 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • زبان طنز نیشدار است
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه