Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@20:21:05 GMT

ماجرای خواندنی مادر ژاپنی‌الاصل شهید بابایی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۴۵۴۷

ماجرای خواندنی مادر ژاپنی‌الاصل شهید بابایی +عکس

خبرگزاری تسنیم: جمعی از فعالان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با کونیکو یامامورا مادر ژاپنی‌الاصل شهید محمد بابایی در موزه صلح تهران، دیدار و از وی تقدیر کردند.

خانم یامامورا در حال حاضر یکی از اعضای انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی است و از سوی دیگر با اعضای انجمن هیروشیما که انجمن حمایت از مجروحین بمب اتم است نیز در زمینه‌های پزشکی و فرهنگی همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری با دانشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی (ص) در شهر قم در حوزه ترجمه متون به زبان ژاپنی نیز از دیگر فعالیت‌های مادر ۸۱ ساله شهید محمد بابایی است.

بانوان توئیتری در این دیدار از خدمات این مادر شهید و فرزند شهیدش برای اسلام و انقلاب اسلامی با اهدای لوحی تقدیر کردند.

کونیکو یامامورا خودش درباره ماجرای آشناییش با خانواده بابایی می‌گوید: من در کشور ژاپن و استان کیوتو در شهر آشیا به دنیا آمد. تقریبا ۲۱ سال داشتم که در یک آموزشگاه زبان انگلیسی با جوان ایرانی آشنا شدم که برای تجارت به ژاپن آمده بود. در حین همین آشنایی با دین اسلام آشنا و مسلمان شدم. بعد‌ها با همین جوان ایرانی که آقای بابایی بود ازدواج کردم و یک سال در شهر کوبه در ژاپن ماندیم. وقتی فرزند اولم به دنیا آمد و ده ماهه شد، به ایران آمدیم. در ایران هم خدا دو فرزند دیگر هم به ما داد: بلقیس و محمد. البته محمد وقتی ۱۹ ساله بود در عملیات والفجر ۱ در منطقه فکه به شهادت رسید.

او با بیان اینکه، من مقلد امام خمینی هستم، گفته است: همان زمانی که مسلمان شدم نام امام خمینی را از همسرم شنیدم. چون او مقلد امام (ره) بود و من هم بعد از مسلمان شدن در احکام دینی از ایشان تقلید می‌کردم. البته ما همان زمان در خانه مان رساله امام خمینی (ره) را هم داشتیم که از ترس مامور‌های رژیم شاه مجبور بودیم آن را در خانه پنهان کنیم.

این مادر شهید در خصوص فرزند شهیدش هم می‌گوید: محمد با جوان‌های مسجدی رابطه بسیار خوبی داشت و در عین حال همیشه به همراه پدر و برادرش در تظاهرات شرکت می‌کرد. بعد از اینکه انقلاب اسلامی هم به پیروزی رسید و جنگ تحمیلی شروع شد، محمد با وجود اینکه فقط ۱۹ سال داشت راهی جبهه‌ها شد و دریغی نداشت که جانش را در راه اسلام و کشورش فدا کند، چون مبارزه و دفاع از دین را از همان زمان کودکی اش یاد گرفته بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: شهید محمد بابایی مادر شهید عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید محمد رنجنوش در همدان

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم تشییع پیکر شهید حاج محمد رنجنوش از شهدای جنگ تحمیلی که پس از ۳۸ سال فراق به آغوش میهن بازگشته،در میدان امام خمینی (ره) همدان برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079675 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • تشییع پیکر شهید محمد رنجنوش در همدان