Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا_ دبير کل جشنواره هنر مقاومت با انتشار يادداشتي از تعهد و دغدغه مندي مرحوم دالوند نسبت به جبهه هنر انقلاب اسلامي و برخي بي مهري ها با بي وي به سبب اين همکاري سخن گفت.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي پنجمين جشنواره هنر مقاومت، استاد مسعود نجابتي دبير کل پنجمين جشنواره هنر مقاومت با انتشار دل نوشته اي براي مرحوم احمد رضا دالوند که در سالهاي اخير به جرگه هنرمندان متعهد و وفادار به هنر انقلاب اسلامي پيوسته بود  واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرحوم احمد رضا دالوند دبير بخش علمي پژوهشي اين جشنواره بود که بر روي کتابي پژوهشي با هدف معرفي جريانها و افراد هنرمند نسل جديد هنر انقلاب اسلامي کار مي کرد و با وجود بيماري و مشکلات ناشي از بيماري ديابت وفادارانه کار را به پايان رسانيد.
استاد دالوند همچنين سردبير نشريه هور(هنر و رسانه انقلاب)بود که سه شماره آن با همت انجمن هنر هاي تجسمي انقلاب و دفاع مقدس و با همکاري مرکز هنر هاي تجسمي حوزه هنري در بنياد فرهنگي روايت فتح منتشر شد.
هو العزيز
شهامت استاد احمد رضا دالوند ستودني بود. رُک و با صراحت سخن مي گفت و اين اواخر در تاختن به هنرمندان غربزده و ادا و اطوارهاي روشنفکرانه و رشد قارچ گونه گالري ها، لحظه اي آرام نداشت. بسيار مؤدب بود و زبانش از خشونت عاري، اما براي بسياري تلخ و گزنده. رفاقت ما از همين جا آغاز شد، هر چند از سال ها پيش او را مي شناختم. ابتدا به عنوان طراح و نقاش و سپس در کسوت تصويرگر مطبوعاتي و گاهي طراح گرافيک و البته بيشتر نويسنده و منتقد. به طبع آزمايي در يک رشته هنري اکتفا نکرد و به عنوان يک انسان فرهنگي و با فطرتي بيدار وارد فضاي جنگ نرم شد و با عشق به حقيقت به جريان هنر انقلاب و مقاومت پيوست و اين اواخر در توليد نشريه هنر و رسانه انقلاب (هور) به عنوان سردبير و نويسنده مسئوليت پذيرفت . نشريه اي که در بنياد فرهنگي روايت فتح و با همکاري حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و همراهي استاد شجاعي طباطبايي، سه شماره انتشار يافت و در مواجهه با مشکلات اقتصادي و بيماري ايشان، ناگزير تن به تعطيلي داد. اندوه تعطيلي هور که شايد يگانه رسانه هنر مقاومت در شرايط فعلي بود، کمتر از اندوه بيماري و ساير مشکلاتش نبود و البته اين در مقابل اندوهش از هنر منحط و غرب زده، هيچ نبود. کراهتش از آنچه ديرزماني تجربه کرده بود و رغبتش به فضاي هنر متعهد، به ذائقه برخي خوش نيامد و همکاريش با جبهه فرهنگي انقلاب را برنتافتند و او را به انزوا کشاندند. اميدوارم رسانه هاي کوچک و محدود دوستان واقعي اش انديشه هاي اين مرد آرميده در خاک را به جامعه فرهنگي و هنري بر عهده گيرند و نام و يادش را زنده نگه دارند. 
انتشار بخشي از پيام هاي او را طبق درخواستش در بيمارستان، به بعد از زمان حياتش موکول کردم. پيام هايي که اين اواخر بين ما رد و بدل مي شد و سابقه آن موجود است...
"بسم الله. سلام. مدتي است متوجه واکنش هاي منفي از سوي برخي اهل رسانه نسبت به خودم شده ام. برخوردهاي سرد. بي اعتنايي و برائت از دالوند را دارم به عينه مي بينم ... 
در جنگ نرم آبرو که سهل است هر آنچه لازم است تقديم انقلاب مي کنم. اما اينان که اهالي رسانه اند و اغلب دانسته و گاهي ندانسته در شمار خائنان صف مي بندند، سعي دارند تا مرا به انفعال بکشانند. 
نمي دانند که هر روز به درگاه خداوند تکرار مي کنم : صراط الذين انعمت عليهم غير المغضوب عليهم و الضالين.توکل به خداي بزرگ."
شادي روحش فاتحه اي نثار کنيد
مسعود نجابتي. بيستم آذرماه97

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ مهدی فرجی تهیه کننده تلویزیون که اخیراً فصل پنجم سریال «نون.خ» را به تولید رساند درباره اینکه چه سریال جدیدی در دست دارد گفت: در حال حاضر سریال «کندو» به کارگردانی احمدرضا درویش را دنبال می‌کنیم و پیش می بریم.

بیشتر بخوانید؛ احمدرضا درویش: مشکل «رستاخیز» فراتر از گمانه زنی ها است

وی اضافه کرد: فیلمنامه این سریال نوشته شده و آماده است و این روزها توافقاتی برای تأمین منابع مالی سریال در حال انجام است که سازمان صداوسیما بخشی از ماجراست و همچنین استانداری سیستان و بلوچستان نیز بخشی دیگر از این مساله را بر عهده دارد.

تهیه کننده «کندو» درباره زمان تولید این سریال عنوان کرد: با پیشرفت این توافقات امیدواریم امسال این سریال به مرحله تولید برسد.

وی در پایان از ساخت یک سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داد که خبرها و جزئیات بیشتر آن را به آینده موکول کرد.

سال گذشته علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی درباره ساخت سریالی که قرار است وزارت میراث فرهنگی روی آن سرمایه گذاری کند، به مهر گفته بود: «یکی از سریال‌هایی که قرار است ساخته شود سریال «کندو» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی مهدی فرجی است. این سریال به صورت مشترک بین ما و صداوسیما تولید می‌شود و در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی است. در حال حاضر فیلمنامه آن به نگارش درآمده است و این روزها هم در مرحله پیش تولید قرار دارد.»

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229402 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • استاد مسعود اسکویی نقش الگوسازی داشت
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم