Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@07:40:33 GMT

نقاشی‌هایی از «جهان فراموش شده»

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۶۳۸۰

نقاشی‌هایی از «جهان فراموش شده»

نمایشگاه انفرادی نقاشی شهناز زهتاب با عنوان «جهان فراموش شده» در گالری فرشته برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گالری فرشته، شهناز زهتاب در معرفی نمایشگاه نقاشی‌اش می‌گوید: «جهان فراموش شده» مجموعه‌ی اخیری است که با مضمون و محتوای متفاوت از مجموعه‌های گذشته‌ام شکل گرفته است. در این دوره نگاهی، هرچند با کوله باری از تجربیات قبل، ولی متاثر از علوم معاصر و تکنولوژی، درهم تنیده و پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیرباز، هنر قدسی و به تبع آن اسطوره‌ها در معماری و هنر ایران مرا به خود می‌خواند و همین موجب می‌شد تا به جنبه‌های مختلف آن توجه داشته باشم. در این راستا و کنکاش به مطالبی از "تیتوس بوکهارت"، " داریوش شایگان"، " سید حسین نصر" و" کومارا سووامی" و بسیاری دیگر ... برخوردم؛ که هنر قدسی را بر اساس محسوسات و صورتی ذهنی و یا هنر شهودی معرفی می‌کردند. لیکن حدودا از دو سال پیش با مقاله علمی مواجه شدم که تمام باورهایم به علامت سوالی بدل شد.

این نمایشگاه روز جمعه (۲۳ آذر ماه) ساعت ۱۶ در گالری فرشته واقع در خیابان دکتر شریعتی، پایین‌تر از پل صدر ـ پلاک ۱۶۷۱ افتتاح و تا چهارم دی‌ ماه دایر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهان فراموش شده نمایشگاه نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)

عصر ایران - نقاشی دیواری "نوازنده ویولن سل فنی" (A Violonchelista de Fene) توسط SFHIR روی یک ساختمان 9 طبقه کشیده شده است. این یکی از بزرگترین نقاشی های دیواری عمودی در زندگی حرفه ای خالق آن است.

نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل در سال 2023 در شهر فنی، اسپانیا کشیده شد و توسط وب سایت استریت آرت سیتیز در رقابت بهترین نقاشی های دیواری سال 2023 مقام نخست را کسب کرد. استریت آرت سیتیز از سال 2016 بهترین نمونه های هنر خیابانی از سراسر جهان را معرفی می کند.

SFHIR به عنوان خالق نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل فنی به طور ماهرانه ای از شکل ساختمان برای ادغام نقاشی دیواری با سازه استفاده کرده است. هنگام شب، با روشن شدن چراغ های راه پله و خروج نور از پنجره ها این گونه به نظر می رسد که فرت های ویولن سل روشن می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «بنکسی»، معروف ترین هنرمند جهان که کسی او را نمی شناسد! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • زیدان در فرمول یک هم رئال را فراموش نمی‌کند!
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی