Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@18:26:41 GMT

پرفروش ترين كتاب هاي كودك در طرح پاييزه كتاب

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۶۴۵۰

پرفروش ترين كتاب هاي كودك در طرح پاييزه كتاب

کتاب های پرفروش حوزه کودک در بخش تالیف طرح پاییزه کتاب معرفی شدند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، طرح پاييزه كتاب۹۷ با مشاركت ۶۷۵كتابفروشي در سراسر كشور؛۵۲۳ كتابفروشي در مراكز استان و ۱۵۲ كتابفروشي در ساير شهرها و شهرستان هاي استان ها از ۲۴ آبان در استان‌ها و از ۲۶ آبان در تهران آغاز و تا ۴آذر ماه به پايان رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در اين دوره از طرح پاييزه كتاب، كتاب هاي «دايره المعارف پول و زندگي» نوشته مهدي ضرغاميان از انتشارات محراب قلم، «پرنده رو درخته مي مي ني شده شلخته» سروده ناصر كشاورز از موسسه نشر افق، « مي مي ني حالا تميزتريني» سروده ناصر كشاورز از موسسه نشر افق،  «مي مي ني ديگه بيكاره دوست و رفيق نداره» سروده ناصر كشاورز از موسسه نشر افق، «مي مي ني  تو مهد كودك دوسته با فيل و اردك» سروده ناصر كشاورز از موسسه نشر افق، «مي مي ني الهي بد نبيني » سروده ناصر كشاورز از موسسه نشر افق، «دايره المعارف تاريخ ايران» نوشته مسعود جواديان از انتشارات محراب قلم، «قصه هاي من و بابام: باباي خوب من» بازنويسي ايرج جهانشاهي، نويسنده اريش ازر از انتشارات فاطمي، «دايره المعارف تاريخ علم» نوشته احسان كاتبي رضواني از انتشارات محراب قلم و «دايره المعارف تاريخ اسلام» نوشته احسان كاتبي رضواني از انتشارات محراب قلم به عنوان پرفروش ترين كتاب هاي تاليفي شناخته شدند.

 

جالب است که در بین آثار پرفروش طرح پاییزه کتاب، از تعدادی از نویسندگان چندین اثر به چشم می خورد و این نشان می دهد که این نویسندگان محبوب کودکان هستند.

 

«مهدی ضرغامیان »در سال 1344 در تهران متولد شد. وی در سال 1368 نخستین کارش را با عنوان «گل سوسن یک‌روزه» در حوزه تألیف و «پیرمرد و عقاب» در حوزه ترجمه منتشر کرد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان‌شناسی است از دیگر آثار ضرغامیان می‌توان به «فرهنگ اعلام کودک»‌، «حکایت‌های فلسفی»، «وسیله‌ها چگونه کار می‌کنند»، «ما روسیا» و «پاسخ به کیست‌های من» اشاره کرد.

 

«ناصر کشاورز »۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. در پنج‌سالگی همراه خانواده راهی دامغان شد. او تحصیلات ابتدایی تا دیپلم متوسطه را در دامغان گذراند در سال ۱۳۶۷ در رشته‌ی صنایع در دانشگاه پذیرفته شد اما پس از یک ترم تحصیل انصراف داد و تمام‌وقت به ادبیات کودک پرداخت. او افزون بر اینکه پرکارترین شاعر کودک است، بیشترین جایزه را نیز در این حوزه دریافت کرده که یکی از مهم‌ترین این جایزه‌ها، نشان ماه طلایی از جشنواره‌ بزرگ ادبیات کودک و نوجوان به عنوان یکی از شاعران برگزیده‌ی ۲۰ سال اخیر است.

 

«احسان کاتبی رضوانی» نیز از نویسندگان کشورمان است که چندین دایره المعارف برای کودکان و نوجوانان به منظور آشنایی آنها  با مباحثی همچوم تاریخ علم، تاریخ اسلام و مشاغل نوشته است.

 

«ایرج جهانشاهی قاجار» آموزگار، نویسنده، مترجم و ویراستار ادبیات کودکان و نوجوانان، نخستین روز اسفندماه سال ۱۳۰۵ در تهران به دنیا آمد. جهانشاهی از پایه‌گذاران و نویسندگان ۱۴ کتاب به نام «بخوانیم و بنویسیم و بخوانیم و باسواد شویم» در گستره‌ی پیکار با بی‌سوادی بود. با مجله‌ی دانشمند و نشریه‌ی «گنجینه» نیز همکاری داشت

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور کرمان هرمزگان استان بوشهر دفاع مقدس شیراز بازدید طرح پاییزه کتاب موسسه خانه کتاب کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید