Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@20:25:55 GMT

تشکیل ستاد حجاب، عفاف و حقوق شهروندی در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۶۷۰۳

تشکیل ستاد حجاب، عفاف و حقوق شهروندی در اردبیل

به گزارش ایکنا از اردبیل، یاسر محمدپور، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، صبح امروز، ۲۱ آذرماه در جلسه ستادصیانت ازحریم امنیت عمومی وحقوق شهروندی وحجاب وعفاف، حجاب و عفاف و حقوق شهروندی را از دغدغه‌های اصلی دانسته و بیان کرد: ضرورت برپایی یک ستاد با هدف حفظ شعائر حجاب و عفاف و رعایت حقوق شهروندان در اداره کل و همه مراکز و ادارات تابعه مبنای کار بوده که درراستای تبیین وارتقاء سطح آگاهی و اقدام عملی کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرائی فعالیت می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یاسر محمدپور افزود: مقوله حجاب وعفاف وترویج فرهنگ آن، امری عمومی است که تنها مربوط به بانوان نیست و ضرورت توجه به این امر توسط آحاد جامعه اعم از زن ومرد باید صورت گیرد.
وی در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های انجام شده درسالجاری پرداخته و تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها ونمایشگاه‌ها درجهت تبلیغ فرهنگی حجاب وعفاف وفضاسازی تبلیغی، تولید فیلم کوتاه ونمایش، تهیه و توزیع بروشور انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری به مخاطبین درحوزه حجاب وعفاف وفعالیت‌های که منجر به الکترونیکی شدن امور شامل ثبت نام، صدور مجوز‌های موسسات، کانونها، نشریات و... در کمترین زمان انجام گرفته است.
وی همچنین بیان کرد: برنامه ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی وهنری سه ماهه چهارم باعنایت به اینکه مقارن با چهلمین سال انقلاب اسلامی می‌باشد یک عزم جدی می‌خواهد و باید درجهت هرچه باشکوهترشدن برنامه‌ها با همکاری و تعامل مضاعف اقدام نمود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی اردبیل حجاب و عفاف حقوق شهروندی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیادر همایش اصناف و بازاریان شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی اجتماعی تمدن ایرانی اسلامی است که پیشینه به آن به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، اظهار کرد: مسئله حجاب با توجه به مستندات در تمدن ایرانی همواره مورد توجه بوده است.
 
وی تاکید کرد: حجاب ارزش مهمی در تعالیم اسلامی دارد و باید در زمینه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای به مقوله حجاب بشود.
به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان مقوله حجاب نیازمند آموزش مداوم به خانواده، مدارس، دانشگاه و جامعه است.
مهدوی نیا گفت: الگو پذیری فرهنگ حجاب نیاز به نهادینه سازی در وجود و باور افراد است و برای رسیدن به این هدف مهم همه گروه‌ها، احزاب، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های موثر باید پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه در حوزه اجتماع یکی از ویترین‌ها اصناف و بازار است، گفت: بازاریان و اصناف نسبت به نشر فرهنگ و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تبیین فرهنگ حجاب وظیفه موثری دارند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه حجاب ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد، اظهار کرد: بر همین اساس دشمن از مسائل فرهنگی و دینی استفاده و به اهداف امنیتی و سیاسی خود نفوذ می‌کند.
مهدوی نیا با بیان اینکه طرح عملیاتی نور یک طرح مبارک و مبارزه با طرح عملیاتی اسرائیلی و آمریکایی که سال گذشته شروع کرد، گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انتظاری که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اتحادیه‌های صنفی و بازاریان داریم این است که نسبت به آمرین و ناهیان حمایت لازم را داشته باشد.
وی از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های حجاب و عفاف توسط اصناف و بازاریان حمایت و اعلام آمادگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل