Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@15:06:17 GMT

تاکید بر نظارت هوشمند اراضی ملی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۷۲۷۲



به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز البرز, معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها گفت: برخی واگذاری ها در گذشته با مشکلاتی روبرو بود که امروز در صدد رفع آنها هستیم.
منصور گفت: هوشمند سازی و انجام کامل طرح کاداستر در منطقه البرز جنوبی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که در حال پیگیری است.
وی افزود: استانهای البرز و تهران در زمینه هوشمند سازی برخی امور اراضی عملکرد قابل قبولی داشتند و امیدواریم این تجربه به سایر استانها نیز منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از سال 90 با تلاش عوامل یگانهای حفاظت و کارکنان منابع طبیعی استان, بیش از 1385 هکتار از اراضی ملی از دست زمینخواران خارج و رفع تصرف شده است.
فرضی گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری پیشخوان دولت, مزایده های استانی را از طریق سامانه انجام دهیم و عدالت در این واگذاری ها رعایت شود.
وی افزود: در استان البرز 434 هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که ایجاد کمربند سبز 90 کیلومتری, تنها بخشی از اقدامات منابع طبیعی برای حفاظت از آنها میباشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: البرز نظارت هوشمند اراضی ملی البرز جنوبی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه