Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اهمیت این موضوع باید به مطالبه ملی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، مسلم معین روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی فعالان فضای مجازی استان بوشهر افزود: این درحالی است که نگاه مبتنی بر منافع جریانی، گروهی و کاسب کارانه به این موضوع باعث شده شبکه ملی اطلاعات در ابعاد اصلی متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هرچند با توجه به یک سری کارهایی که انجام شده می گویند کار شبکه ملی اطلاعات تمام شده اما واقعیت این است که زیرساخت های فضای مجازی در اختیار ما نیست وکنترل و راهبری آن در خارج از کشور است.
معین اظهار داشت: هرچقدر شبکه سازی مردمی در این زمینه شکل بگیرد بازهم در زمین دشمن کار می کنیم و در این شرایط مطالبه اصلی فعالان فضای مجازی در کنارهمه وظایفی که برعهده دارند باید بومی سازی و پیشرفت این فضا باشد.
وی تاکید کرد: فعالان حوزه مجازی با مطالعه و نگاه و بینش عمیق تری نسبت به پیگیری این مطالبه اقدام کنند.
معین گفت: در فضای مجازی که متولی خاصی ندارد در حوزه زیرساخت و ایجاد شبکه ملی اطلاعات، دولت باید کارهای بیشتری انجام دهد.
وی یادآور شد: نبود شبکه ملی باعث شده هرکسی آزادانه با مقدمات فنی و کارآمد تبدیل به یک تریبون رسمی، بنگاه شایعه پراکنی و مصدری برای بروز آسیب های سنگین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای کشور تبدیل شود.
معین افزود: صدا و سیمای استان ها می توانند پرچمدار تشکیل شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه باشند.
این مقام مسئول گفت: امروز هدف دشمن چیزی به غیر از براندازی هویتی و ساختاری نظام جمهوری اسلامی نیست و برای رسیدن به این هدف تغییر ذائقه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم در دستور کار آنها قرار دارد.
وی اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف دشمن هر روز عملیات روانی مختلفی برای تاثیرگذاری بیشتر بر شناخت و ادارک مرم به کارمی گیرد و این منجر به تغییر ارزشها می شود.
معین تاکید کرد: در این عرصه بهترین و موثرترین فضایی که می شود با دشمن مقابله کرد فضای بسیج است.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه مردمی سایبری برنامه انقلاب گفت: این شبکه برای همه لایه ها برنامه ریزی شده و به عنوان یک مدل مبنایی در بسیج بومی سازی شده است.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج اضافه کرد: امروز تولید محتوای جریان انقلاب روبه افزایش است اما نگرانی ما در زمان حاضر این است که در حوزه زیرساخت، کنترل در اختیار ما نیست و در اختیار دولت است.
وی افزود: تشکیل لشکر سایبری بسیج یا شبکه مردمی سایبری انقلاب (شمسا)همین که اعلام موجودیت آن شکل گرفت اندیشکده های مهم در منطقه و جهان را درگیر خود کرده است.
معین اضافه کرد: امروز تلگرام و اینستاگرام درحوزه جهت دهی افکار عمومی در ایران فعال است.
وی یادآور شد: این چه نگاهی است که باید اینقدر در مقابل تقویت پیام رسان های بومی و جایگزینی با پیام رسان های غیر بومی مقاومت کرد.
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با تاکید بر مرزبانی سایبری گفت: در همه جای دنیا مرزبانی حقیقی و مجازی در اختیار نیروهای مسلح است و این مرزبانی باید در حوزه سایبری نیز انجام و به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه مطرح شود.
وی با تاکید براینکه مرزبانی سایبری باید قوی تر از آنچه که هست شکل بگیرد ادامه داد: گیت ریل های ما اتوبان های آزادی برای ورود و خروج اطلاعات است که می توان بشدت کشور را آسیب پذیر کند.
معین یادآور شد: کمتر از 12 اطلاعات در کشور از همین گیت ریل ها خارج می شود و معلوم نیست چه کسی این اطلاعات را خارج می کند.
وی تاکید کرد: همه مشکلات بخش فضای سایبری به تعریف غلط ما از این فضا به عنوان 'فضای مجازی' یعنی فضایی که وجود ندارد، برمی گردد.
معین گفت: این درحالی است که بنیانگذاران این فضا کلمه سایبر را به عنوان کنترل و رهبری یک ذهن برتر بر ذهن پست تر معنا می کنند.
وی اظهار داشت: برای تسلط در فضای سایبر باید قوانین کنترل ذهن را بررسی و برآن مسلط شد.
رئیس فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امروز فضای مجازی دومین دغدغه رهبر معظم انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.
فرزاد سیمی افزود: فضای مجازی باید به فضای حقیقی تبدیل شود و مراقب بود در این فضا پاک بمانیم.
وی یادآور شد: اگر بخواهیم فرزند زمان خود باشیم باید در فضای مجازی حضوری فعال و براساس منویات رهبرمعظم انقلاب باشیم.
در این آیین از پویش نگاری (موشن گرافی) با نام آقای مدیر رونمایی شد.
6043/6047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه فضاي مجازي شبكه اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه رژیم صهیونیستی مطالبه عمومی بود

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا حیدرنیا ظهر سه شنبه به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع مدیران فرهنگی استان البرز گفت: مردم ایران اسلامی عاشق حماسه، اقتدار و عزت هستند و تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی را مورد پیگیری قرار می‌دادند. هیمنه رژیم صهیونیستی ابتدا در عملیات طوفان الاقصی در هم شکست.

فرمانده سپاه استان البرز مطرح کرد: این رژیم در ۶ ماه گذشته دستاورد نظامی قابل توجهی جز کشتار زنان و کودکان بی دفاع نداشت و عملکرد آن به شدت از طرف افکار عمومی دنیا در حال محکوم شدن است، طی ماه‌های اخیر رویکرد خود را از تقابل در سایه با ایران اسلامی تغییر داد و تصور می‌کرد که نظام مقدس اسلامی پاسخ کوبنده و قاطعی به آنها نخواهد داد.

وی با اشاره به عملیات روانی و رسانه‌ای جریان تحریف که ایران اسلامی را ناتوان در پاسخ می‌دانست یا درصدد ایجاد تردید در بین مردم و مسؤولان در پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی بود، تصریح کرد: وعده صادق عملیاتی غرورآفرین و منحصر به فرد در تاریخ ایران اسلامی بوده و برای نخستین بار است که یک کشور با این حجم گسترده رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار می‌دهد و تحقیر می‌کند.

سردار حیدرنیا با بیان اینکه سپاه در این عملیات از موشک‌ها و تجهیزات قدیمی‌تر استفاده کرد و از اصل غافلگیری در حمله به رژیم جنایتکار صهیونیستی بهره نبرد، عنوان کرد: دشمن صهیونیستی و متحدان آن از حدود ۱۰ روز پیش از عملیات وعده صادق در آماده باش کامل بودند و این مسئله از نظر روانی آن‌ها را دچار فرسودگی، رعب و وحشت و استیصال کرده بود.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: به نحوی که شهرک نشینان رژیم صهیونیستی در این مدت اغلب یا در پناهگاه بودند یا نسبت به مهاجرت و فرار از رژیم صهیونیستی اقدام کردند. در عملیات وعده صادق دشمن صهیونیستی با توجه به اعلام علنی حمله پهپادی جمهوری اسلامی، حدود چهار ساعت فرصت بهره مندی از آمادگی کامل پدافندی را داشت.

سردار حیدرنیا تاکید کرد: صهیونیست‌ها در حالی که از سامانه‌های پدافندی پیشرفته‌ای همچون گنبد آهنین، فلاخن داوود و … بهره می‌برند و هواپیماها و تجهیزات آفندی متحدان آن‌ها نیز به عنوان پوشش پدافندی در آسمان منطقه کمک حال آن‌ها بودند، باز هم نتوانستند مانع از حضور موشک‌های ایران اسلامی در سرزمین‌های اشغالی شوند.

وی با اشاره به اینکه نفس حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی بیش از برخورد موشک‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب ارزشمند است، گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی در این عملیات در هم شکست و در حالی که صهیونیست‌ها تهدید توخالی به پاسخگویی می‌کردند، مردم ما با اطمینان به سپاه و سایر نیروهای مسلح کشور، در آرامش کامل بودند و این وقایع بیش از پیش صهیونیست‌ها را در دنیا تحقیر کرد.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند هر حرکتش علیه ملت بزرگ ایران با پاسخ قاطع و کوبنده روبرو خواهد شد، افزود: در جریان عملیات وعده صادق علاوه بر بعد نظامی، در بعد رسانه‌ای و روانی نیز دشمن از ایران اسلامی شکست خورد و به رغم سانسور خبری شدیدی که بر ابعاد گسترده این عملیات اعمال شد، دشمن نتوانست این عملیات را از طریق رسانه‌های استکباری خود به حاشیه ببرد.

سردار حیدرنیا با بیان اینکه جریان تحریف تمام تلاش خود را در به حاشیه بردن عملیات وعده صادق به کار گرفت، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق یک پیام روشن به رژیم صهیونیستی و مزدوران داخلی آن داد تا آن‌ها بدانند پاسخ ایران اسلامی قاطع است و اگر لازم باشد از خاک ایران عزیز تنبیه دشمنان صورت می‌گیرد و این مسئله تنها به محور مقاومت محدود نمی‌شود.

کد خبر 6086885

دیگر خبرها

  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • تنبیه رژیم صهیونیستی مطالبه عمومی بود
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود