Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@00:50:23 GMT

درخواست ۵۰ نماینده از لاریجانی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۸۱۴۲

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از نامه بیش از پنجاه نماینده به لاریجانی برای در اولویت قرار گرفتن یک طرح خبر داد.

به گزارش صدای ایران از تسنیم؛ اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، از ارسال نامه بیش از 50 نماینده به علی لاریجانی، رئیس مجلس خبر داد و‌ گفت: نمایندگان در این نامه خواستار در اولویت قرار گرفتن طرح افزایش تعداد نمایندگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در توضیح این طرح، اظهار داشت: براساس این طرح 40 نماینده به تعداد فعلی اضافه می‌شود و تعداد وکلای‌ملت به 330 تن افزایش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: طرح مذکور چاپ شده و نمایندگان نیز پیشنهادات خود را در این باره ارائه کردند. به همین دلیل درخواست در اولویت قرار گرفتن طرح مذکور از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شده است.

سلیمی اظهار داشت: تاکنون پاسخی از سوی هیئت رئیسه در این باره به متقاضیان داده نشده است.

به گزارش تسنیم، طبق اصل 64 قانون اساسی باید هر 10 سال 20 نماینده به تعداد نمایندگان اضافه شود که طی 20 سال گذشته قانون اجرا نشده است؛ بنابراین تعدادی از نمایندگان طرح افزایش 40 نماینده به نمایندگان فعلی را تدوین کردند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: لاریجانی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت