Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور حسین زاده در گفت و گو با خرنگار مهر، اظهارداشت: طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی ‌های آنان در زمینه ‌های معیشتی، تحصیلی و درمان آغاز شد و در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش ‌آموز خاص و کمک به دانشجوی خاص اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که در این طرح حامی نامیده می ‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه ‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را برای تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم را به مدت حداقل یک سال به عهده می گیرند و حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) محل سکونت یتیم با شناسه واریز مخصوص یتیم واریز می‌ کند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان کردستان ادامه داد: وجوه واریزی توسط حامیان فقط برای ایتام انتخاب شده از سوی آنان و با توجه به نیت حامیان هزینه شده و چنانچه علاوه بر مبلغ تعهد شده ماهیانه، حامیان مبالغ بیشتری به حساب کمیته امداد امام (ره) یا ایتام واریز کنند، با لحاظ کردن نیت و خواسته حامیان هزینه می شود.

حسین زاده به مزایای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: از جمله مزایای این طرح، انتخاب چهره به چهره کودکان نیازمند توسط خیران و حامیان و واریز مستقیم کمک‌ های نقدی خیران به حساب آنان است.

وی بیان کرد: در این طرح در حال حاضر سه هزار و ۴۵۸ نفر تحت پوشش این طرح هستند و از حمایت های حامیان و خیرین بهره می گیرند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح محسنین اشاره کرد و گفت: طرح محسنین از سال ۹۰ به صورت آزمایشی در پنج استان کشور با هدف حمایت مالی از کودکان با سرپرست ناتوان شروع شد و در حال حاضر حدود ۱۱۰ هزار کودک در قالب این طرح از کمک ‌های مادی مردم خیر و نیکوکار کشورمان بهره ‌مند می ‌شوند.

حسین زاده اظهارداشت: طرح محسنین با هدف حمایت از این کودکان و با حمایت کمیته امداد امام (ره) درصدد است از مردم خیّر کشورمان که علاقمند به مشارکت در طرح مذکور هستند، ثبت نام کرده و مقدمات حمایت از این کودکان را فراهم آورد.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار و ۱۰۷ کودک در سطح استان کردستان در قالب طرح محسنین شناسایی شده اند و تحت حمایت حامیان و خیران بومی و غیر بومی قرار دارند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان کردستان ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۲۰ نفر به عنوان حامی از این کودکان حمایت می کنند و سرانه واریزی ماهیانه هر کودک تحت پوشش در این طرح ها به طور میانگین یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است.

حسین زاده یادآورشد: از این تعداد حامی سه هزار و ۲۹۰ نفر بومی، ۴۰ نفر حامی خراج از کشور و هشت هزار و ۲۹۰ نفر حامی غیر بومی هستند که ماهیانه به کودک یا کودکان تحت پوشش خود حمایت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جشن آرزوها اشاره کرد و یادآور شد: هر ساله جشن آرزوها با حضور حامیان و خیران و مسئولان برگزار می شود و دلنوشته های کودکان تحت پوشش این طرح ها در این جشن خوانده شده تا بتوان آرزوی آنان را برآورده کرد.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: سال گذشته این جشن در اسفند ماه برگزار شد که خوشبختانه حمایت های بسیار خوبی از این کودکان صورت گرفت و امسال نیز در نظر داریم در اواخر بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه این جشن را برگزار کنیم.

حسین زاده در پایان سخنان خود گفت: در آستانه شب یلدا نیز برای اینکه شب خوش و خاطره انگیزی در ذهن این کودکان به ثبت برسد از حامیان و خیران درخواست شده تا برای این شب کودکان را مورد حمایت خود قرار دهند.

کد خبر 4483073

منبع: مهر

کلیدواژه: اکرام ایتام سنندج طرح محسنین کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه

دریافت 232 MB کد خبر 6087068

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین